Honda PCX - do třetice všeho dobrého i zlého
Snad žádný jiný skútr neprošel našima rukama tolikrát, jako právě PCX. Skútr jsme otestovali v obou jeho objemech a přesto přinášíme test další. Ptáte se proč? Jednoduše proto, protože Honda PCX je nejprodávanějším skútrem, a to nejen na našem trhu. Pakliže očekáváte klasickou recenzi, stačí se podívat na ty předchozí. Tahle recenze je jiná, je odlišná a je originální. Nebudeme vás dlouho napínat, zkrátka a dobře PCX prošlo neobvyklým a místy možná až extrémním testem. Posuďte vy, naši čtenáři, jestli jsme nejprodávanější skútr současnosti šetřili. My říkáme rozhodné NE. Bude se toto Hondě líbit? Jisté je, že všechny skútry jsme vrátili zpět vcelku a nepoškozené.
I na začátek už třetího testu Hondy PCX je potřeba si ji trochu, ale opravdu jen trochu představit, a to pro případ, že by se našel někdo, kdo ji ještě nezná. K testu nám bylo zapůjčeno PCX v nové vskutku elegantní světle modré metalíze a nutno podotknout, že nová barva PCXku opravdu sluší. Moderní design, velká úzká kola, úsporný motor vybavený systémem START/STOP a chybějící hodiny v přístrojovce. Tak nějak by se dala opravdu v krátkosti popsat Honda PCX. Pro ty, kterým by tato charakteristika nestačila, přidáváme i odkazy na naše předešlé testy: Honda PCX 125 a Honda PCX 150.
Zezačátku nic nedávalo tušit, že se náš test takto zvrtne a tak hned první den přišlo na řadu nezbytné focení s nějakým tím pěkným pozadím. Fotoaparát cvakal jak o život, když v tom přišla jako blesk z čistého nebe otázka: Opravdu chtějí naši čtenáři další klasický test Hondy PCX a nebo by raději něco, řekněme, víc akčnějšího? Odpověď byla víc než jasná! Protože při našich plánech velmi reálně hrozilo poškození skútru (o čemž zastoupení Hondy nemělo samozřejmě ani tušení) a PCX v modré metle po nás měla mít další redakce, dohodli jsme zapůjčení PCX od běžných uživatelů!!! Naše poděkování a hluboká úcta tak patří Lukášovi ze Skútrfóra a Karlu Frýdovi, kteří nám PCX zapůjčili.
První předání skútru proběhlo v Praze, a tak se prvním testem pro PCX stal městský provoz. Tady není co vytknout. Obsah 125 ccm je do města víc než dostatečný. Vzhledem k velkým 14-palcovým kolům, výkonným kotoučovým brzdám spolu s kombinovaným brzdovým systémem CBS, nízké provozní hmotnosti (129 kg), snadné ovladatelnosti a subtilní postavě je cesta městským provozem snadnější než facka. Slovo kolona v podání PCX prostě NEEXISTUJE!
Možná i pro výše zmíněné vlastnosti se stal z PCX vlastně fenomén. Nevěříte? Za vše hovoří fotografie, které uveřejňujeme s laskavým svolením Amandy, členky Skútrfóra. Fotografie jsou ze srazu PCX, který proběhl v květnu letošního roku a věřte, že jiný skútr než PCX tam prostě a jednoduše neuvidíte, ale zpět k testu.
Cesta k prvnímu a dá se říct lehce extrémnějšímu testu vedla kousek za Prahu. Rozhodli jsme se totiž vyzkoušet, jak se bude Honda PCX chovat na trati určené pro čtyřkolky. Ryze městský skútr jsme přivezli naleštěný a nablýskaný na trať, kde se těsně před námi proháněla čtyřkolka jedné nejmenované značky ... matně si vzpomínám, že se jednalo o model TRX 700, ale ruku do ohně za to dát nemůžu. Oblékáme starší výstroj, vypínáme systém START/STOP a opatrně vyrážíme vpřed.
Po chvilce dovádění mezi listím a bahnem se kloužeme ze strany na stranu a snažíme se skútr tzv. udržet. Po chvilce jízdě tomu pomalum ale jistě začínáme přicházet na chuť. I když je PCX obuto na úzkých "užovkách" a jeho hlavní doménou je město, je až neuvěřitelné, jak dobře se chová v terénu. Pokud se chcete zeptat, proč jezdit s PCX mimo silnici, máme pro vás jednoduchou odpověď: A proč vlastně ne? Nezapomínejte, toto není klasický test! Toto je extrémní test skútru, se kterým se snažíme dojít až za jeho hranice a i když to podle fotek možná tak nevypadá, nejednou jsme měli opravdu namále.
Na trati, kde se běžně testují čtyřkolky, sice se skútrem působíme jako exoti, ale nevzdáváme se a v testu pokračujeme. Zastavujeme se až při strmém kopci, který je dlážděn kořeny stromů o velikosti několika desítek centimetrů a nebál bych se říct i půl metru. Ať už chceme nebo ne, přece jen PCX není naše a popravdě o zlámané kosti taky nestojíme, a tak poprvé a zároveň naposled s PCX volíme jinou, pro nás méně obtížnou trasu. Na konci cesty už PCX není naleštěné a nablýskané, ale pokryté pořádnou vrstvou bláta. Tím hlavním ale je, že městský skútr zvládl offroadovou trasu až nezvykle dobře!
Po prvním zátěžovém dni, kdy se nám ze skútru zářícího čistotou a novotou podařilo udělat blátivou kouli, jsme se rozhodli, že vyzkoušíme, jak se bude PCX chovat pod proudem vody a to minimálně 30 minut! Vzít Hondu PCX do samoobslužné myčky byl vzhledem k jeho aktuálnímu stavu z prvního testu krok víc než logický. Před jízdou ještě očistíme SPZ, to kdybychom potkali nějakou tu policejní hlídku, a vyrážíme na benzínku vybavenou již zmiňovanou samoobslužnou myčkou.
Skútr stavíme na hlavní stojánek, vyndáváme klíček ze zapalování a myčku zapínáme. Proud vody zbavuje PCX všech nečistot a i když by se takřka po 5 minutách dalo odjet se skútrem čistým jako dětská ..., však víte, co máme na mysli :-), tak v mytí nebo spíš máčení pokračujeme. Protože naše zvědavost nezná mezí, zajímá nás, jestli se nějaká ta kapka nedostane do podsedadlového prostoru nebo tam, kde by zkrátka neměla co dělat. Po půlhodině sprchování je jasno. Podsedadlový prostor zůstal suchý a voda se nikam nedostala. Jedna "vada na kráse" se přece jen ukázala. Bohužel se potvrdilo to, na co jsme poukazovali v našem prvním testu: Díky lehce prohnuté přístrojovce zůstává voda při prudkém dešti (v našem případě sprchování) na ní, čímž se přístrojovka stává velmi obtížně čitelná. Jasně, je to jen detail, ale v rámci objektivity musíme zmínit každou maličkost, která se nám nezdá.
Na jeden den toho bylo až dost a tak naleštěné PCX vracíme zpět jeho šťastnému majiteli, který ho ukládá do garáže k zaslouženému odpočinku. Na druhý den je naplánována detailní kontrola zpracování v jednom nejmenovaném pražském servisu specializujícím se na skútry. Je přesně 14:00, když přebíráme další Hondu PCX (tentokrát od Lukáše) a předáváme ji na prohlídku, u níž samozřejmě nemůžeme chybět. Vyzbrojeni fotoaparátem přihlížíme zručnému technikovi, který během několika málo minut skútr odstrojuje a my tak máme možnost detailně zkontrolovat střeva skútru a zhodnotit jeho zpracování. Pokud čekáte, že jsme na něco přišli nebo to, že jsme objevili Ameriku, musíme vás zklamat.
Nejenže vše vypadá dobře, ale ono to tak skutečně je. Ale protože důvěřujeme, ale i prověřujeme, tak necháváme přeměřit baterku, zkontrolovat válečky a zase nic. Zpracování, lícování, čistota, zkrátka a dobře tady lze jediné .... smeknout.
Offroad trať, myčku i servis už máme za sebou a tak nadešel čas, aby si PCX trochu odpočinulo. Počasí nám přeje a tak vyrážíme na klasickou "mekku" všech motorkářů a to na slapskou "Vyhlídku". Cestou dosahujeme rychlosti přes 100 km/h, která je udržitelná, i když při stoupání do Štěchovického kopce skútr přece jen lehce zpomaluje. Jízda je svižná a úsek dlážděný kostkami podvozek tlumí víceméně dobře. Na Vyhlídce zastavíme vedle dvou dospělých motorek a po chvilce vyrážíme dál. Za den máme najeto necelých 200 km a vesměs nic ke kritizování. Skútr funguje tak, jak má, a proto není třeba hledat za každou cenu nějaké mušky .... těch je ostatně za celý den dost na předním světle.
Do vrácení skútru nám ještě nějaký ten den zbývá, tudíž máme možnost testovat, co hrdlo ráčí. Rozjezd, brzdy, spotřeba, vše zkoušíme opravdu velmi důkladně a to s jednoznačným výsledkem. Vše šlape bez problémů. Skútr má dost síly i při jízdě ve dvou a tak přemýšlíme, jak PCX ještě vyzkoušet a jakému testu ho ještě podrobit.
Další den jsme se rozhodli PCX pořádně provětrat na okreskách kolem Prahy a při té příležitosti jsme zavítali i do obce Zdiby. Právě zde jsme si uvědomili, že dalšího testování není skutečně třeba. A důvod? O tom, že Honda PCX je skútr nejen líbivý, ale i spolehlivý, hovoří nejen počty prodaných kusů, ale i jeho využití. Právě zde ve Zdibech je PCX využíváno OBECNÍ POLICIÍ.
A tím tedy naše testování skončilo. Rozhodně netvrdíme, že Honda PCX je bezchybný a dokonalý skútr, ale za necelý týden v sedle tří PCX jsme pochopili to, v čem PCX u veřejnosti tolik boduje. Je to design, je to značka, je to technologie, je to zpracování, je to spolehlivost a je to cena. Hondě se prostě podařilo skloubit moderní a spolehlivou techniku s líbivým a možná až nadčasovým designem a to vše opatřit svou značkou. Takže, pánové a dámy, tak to vidíme v redakci po našem třetím a posledním testu. Posledním? No, nikdy neříkejte nikdy a když nad tím teď tak přemýšlíme, dostat PCX v červené barvě, tak SKUTRPORTAL má i svou sekci pro holky :-)
Foto: www.skutrportal.cz, www.policiezdiby.cz a Amanda
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi