CDI NARAKU - dlouhodobý test
Je tomu už víc než 3 měsíce, co jsme dostali možnost vyzkoušet CDI NARAKU. Za duben, květen, červen a červenec se nám s touhle řídící jednotkou podařilo najet víc jak 2.000 km a protože bez ní jsme na tom samém skútru (Kymco Agility City 125) dokázali najet kilometrů 1000, máme tedy opravdu co srovnávat!
Hned na začátku testu je potřeba si alespoň krátce představit skútr, ve kterém byla řídící jednotka testována. Tím "vyvoleným" se stala Agilitka od Kymca s obsahem 125 ccm.
Kymco Agility City 125 je poháněna jednoválcovým vzduchem chlazeným 4-taktním motorem o objemu 125 ccm a macimálním výkonu 7 kW při 7.500 otáčkách za minutu. Motor dokáže skútr rozpohybovat až k rychlosti 90 km/h. Více o modelu Kymco Agility City najdete ZDE.
Samotná výměna CDI je otázkou chvíle a to i pro technické analfabety. Po odšroubování krytu baterie a jejím vyjmutí jednoduše "vycvaknete" stávající řídící jednotku a vložíte novou. CDI má rozměry akorát tak "krabičky od cigaret" a tak pro neználky a pochybovače, jako jsem i já, nastává otázka ... tohle opravdu nějak pomůže?
Po nastartování není slyšet ani cítit nějaký rozdíl. Motor si spokojeně přede i s novou řídící jednotkou a nijak nedává tušit změnu. To je ale velký omyl! První změna nastává hned po startu. Po otočení plynu je sakra znát síla skútru, který má daleko větší zápřah. Pro lepší pochopení bych to popsal - asi jako když z 50 přesednete na 125. A to je znát opravdu hodně!
Maximální rychlost stanovená výrobcem na 90 km/h je v tu ránu ta tam. Nám se podařilo dosáhnout rychlosti 92 - 95 km/h. O rychlosti ale výměna CDI rozhodně není. Tady je to především o síle. Skútr je tak nějak silnější a poznáte to nejen při delším stoupání, ale i při potřebě předjet.
Výměnou řídící jednotky přidáte svému skútru sílu a zápřah. Samotná rychlost se pak zvýší jen nepatrně. Velkým překvapením ale pro nás v redakci byla spotřeba. Bez použití "tuningového" CDI se spotřeba pohybovala okolo 3 litrů na 100 km. Po instalaci nové řídící jednotky a zhruba 2.000 odjetých kilometrů se spotřeba zvýšila jen velmi nepatrně a to cca o 0,2 - 0,3 na 100 km, přičemž netušíme, jestli za lehce vyšší spotřebu nemůže spíš náš styl jízdy.
A jak je na tom cena? Pořízení CDI NARAKU není určitě nejlevnější záležitostí, cena se totiž pohybuje lehce pod 2.000 Kč, ale podle nás to za tuto investici rozhodně stojí.
Foto: www.naraku.com, www.skutrportal.cz
Související články
NANO TECHNOLOGIE - umyje, naleští, ochrání a to vše bez kapky vody!
Skútr nebo motorka není jen o volnosti a zábavě, ale i o starostech. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet dva čistící produkty od společnosti Nasucho, které váš stroj nejen umyjí a naleští, ale zároveň ochrání. To vše bez použití vody, díky čemuž si svůj skútr můžete umýt takřka kdekoliv....
Malé srovnání přípravků na odstranění hmyzu
Letní vysoké teploty s sebou přináší zvýšený výskyt velkého množství mušek a nejrůznějšího létajícího hmyzu. Co si budeme nalhávat, nic příjemného to není. Neustále znečištěné kapotáže, plexi štít motocyklu nebo plexi na přilbě od létajících mušek nás dokáže někdy pěkně...
Dlouhodobý test – nabíječka baterií CTEK MXS 5.0
Nabíječka baterie by neměla scházet ve výbavě žádného motorkáře. Na trhu lze sehnat velké množství různých typů a modelů, od úplně obyčejných až po mikroprocesorem řízené. Jedním z nejrozšířenějších modelů je mikroprocesorem řízená nabíječka baterií švédské společnosti CTEK, model MXS 5.0,...
Právě testujeme - tekuté stěrače NANOPROTECH SUPER ANTIRAIN
Každý, kdo svůj motocykl nemá jen na kochání a opravdu jezdí, určitě zažil jízdu v nepříznivém počasí, za hustého deště. O tom, že taková jízda není právě moc příjemná, netřeba pochybovat. Mnohdy téměř nulová viditelnost skrze plexi přilby dokáže pro jezdce vytvořit i velice krušné chvilky....
Ultimate Speed aneb nabíječka z Lidlu za pár kaček ...
Vybitá baterie je postrachem každého motoristy a je přitom úplně jedno, zda se jedná o příznivce jedné stopy nebo klasického "plechovkáře". Na výběr je dnes až z několika set různých druhů a značek, jako je např. CTEK či OPTIMATE. My jsme se ale rozhodli prověřit a otestovat značku, která není...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi