Yamaha Xenter 125 - městský elegán
Stále populárnější jsou nejen v našich končinách skútry na velkých kolech. Přesně taková je i elegantní Yamaha Xenter 125, kterou jsme měli možnost podrobit našemu testu.
Yamaha Xenter 125 je moderní eleganní skútr na velkých kolech určený převážně do městského provozu. Přední masce dominuje dvojitý světlomet, který lze při troše fantazie velmi snadno zaměnit za oči.
Blinkry jsou velmi vkusně umístěny po stranách. Nad světlometem se pak vyjímá logo této tradiční japonské značky. Cestovní plexi, kterým byl námi testovaný Xenter vybaven, zvyšuje komfort třeba při jízdě v dešti a přitom nijak nenarušuje jeho elegantní design.
Ani při pohledu z boku nenacházíme žádný "rušivý element". Skútr jako celek působí velmi líbivě a tak celkově hodnotíme design jako velmi povedený.
Při pohledu ze sedla zaujme hodně netradiční vzhled přístrojovky. Ta je plně digitální a nabízí všechny potřebné informace včeně hodin a teploty! Díky její velikosti a příjemnému podsvícení je velmi dobře přehledná.
Pod přístrojovkou se pod elegantním lesklým krytem skrývá první z úložných prostorů. Kastlík je svou velikostí vhodný akorát tak pro peněženku, mobil a ovladač od garáže, škoda jen, že není uzamykatelný. Za praktické řešení ale musíme opět pochválit. Ovládání na řídítkách je standardní a i v rukavacích snadno ovladatelné. Zrcátka pak poskytují velmi dobrý rozhled a to bez sebemenších vibrací.
Pod schránkou je umístěn sklopný háček, který zde má díky rovné podlážce narozdíl od jiných skútrů smysl. Zavěšení helmy, tašky s nákupem nabo batohu je tak snadné a účelné.
Pokud jsme doposud jen chválili, je na čase ukázat i slabiny Xentera. Tou největší a vlastně i jedinou je podsedadlový prostor. Díky 16-palcovým kolům je prostor opravdu miniaturní a protože helmu, a to ani otevřenou, do něj rozhodně nedáte, lze o jeho praktickém využí chvilku pochybovat. Po chvilce přemýšlení a zkoušení je jasno. Povinná výbava v podobě lékárničky a vesty se tam vejde a ještě zbude místo na kotoučák. Možná pro tento "nedostatek" nabízí výrobce originální kufřík YAMAHA o velikosti 39 l v barvě skútru jen za 1.000 Kč.
O pohon Xentera se stará kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 125 ccm a maximálním výkonu 9,2 kW při 7.500 otáčkách za minutu. Motor je tichý, ale rozhodně ne líný! Stačí polechtat rukojeť plynu a z Xentera se rázem stává závodník. Díky své subtilní postavě se navíc velmi snadno protáhne kdejakou kolonou a na semaforech pak vystřelí jako jeden z prvních. Příjemným překvapením je i spotřeba, která se po celou dobu našeho testu pohybovala okolo 2,5 l.
Brzdy se v kombinaci kotouče na předním a bubnu na zadním kole postarají o bezpečné zastavení takřka bezchybně. Xenter je navíc vybaven sjednoceným brzdovým systémem, který by v rychlém zastavení měl přece jen ještě trochu pomoci. Brzdy tak lze jedině vyzdvihnout!
Posez je pohodlný i při delší jízdě. Na pohodlí si nestěžoval ani batůžek, který ocenil nejen posez, ale i integrovaná madla a výklopné stupačky. Pří jízdě po kostkách a dalších nerovnostech jsem byl mile překvapen. Podvozek a odpružení bych tak dokázal zhodnotit jako geniální! Samozřejmě velká kola (v tomto případě 16") by sama o sobě měla být zárukou, že nebudu vědět o každém výmolu, ale tohle jsem fakt nečekal. Kostky, výmol nebo retardér? Pro Xentera žádný problém.
Yamaha Xenter 125 na nás v redakci udělal opravdu velký dojem a protože s testovaným skútrem rádi seznamujeme i širokou skútrařskou veřejnost, byl Xenter stejně jako K-XCT nebo C650GT představen na skútr srazu na pražském Strahově. Rádi prozradíme, že o něj byl vskutku velký zájem.
A to nejlepší na závěr. Yamaha Xenter 125 stojí 69.990 Kč. Pokud hledáte elegantní skútr na velkých kolech s výborným podvozkem a dokážete přimhouřit oko nad podsedadlovým prostorem, může být Xenter právě tím, co hledáte. Při výběru skútru do města bych ho rozhodně zařadil do užšího výběru.
Technické informace:
Rozměry | 1.990 x 690 x 1.135 mm |
Hmotnost | 142 kg |
Startér | elektrický |
Převodovka | automatická s variátorem |
Chlazení | kapalinou chlazený |
Objem palivové nádrže | 8 l |
Přední tlumiče | teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | kyvná vidlice |
Zdvih pružiny vpředu | 100 mm |
Zdvih pružiny vzadu | 92 mm |
Brzda vpředu | hydraulická kotoučová, Ø 267 mm |
Brzda vzadu | bubnová, Ø 150 mm |
Přední pneumatika | 100/80-16 |
Zadní pneumatika | 120/80-16 |
Světlá výška bez zatížení | 140 mm |
Výška sedadla bez zátěže | 785 mm |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi