kymco k-xct

Kymco K-XCT - sportovec tělem i duší

3.6.2013

Redakce SP.cz

Kymco pro letošní rok přišlo s novým sportovním skútrem o objemu 300 ccm s označením K-XCT. O tom, že se jedná o sportovce tělem i duší, jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži při týdenním testu, na který nám byl skútr zapůjčen.

Za zmínku stojí rozhodně design, který alespoň u nás v redakci rozhodně zabodoval. Sportovně řezané rysy spolu s elegantním vzhledem dávají jasně najevo, že  K-XCT žádnou tuctovkou rozhodně nebude!

02: kymco k-xct 001: kymco k-xct

03: kymco k-xct 04: kymco k-xct

Přední kapotáž působí dravým dojmem, který umocňuje i poněkud netradiční tvar plexi štítu. Zadní část osazená LED světlem a bočními držadly nejen dobře vypadá, ale zároveň podtrhuje sportovní kategorii, kam K-XCT minimálně po té designové stránce patří. Celkově za vzhled tedy dáváme palec nahoru! 

06: kymco k-xct

Přístrojovka je digitální a velmi dobře přehledná. Otáčkoměr, rychlost, teplota motoru a nechybí ani hodiny. Kontrolky oleje, motoru, dálkových světel, blinkrů (ty jsou navíc doprovázeny klasickým zvukem, který vás upozorní v případě, že byste blinkr zapomněli vypnout) jsou umístěny po stranách.

07: kymco k-xct

009: kymco k-xct 010: kymco k-xct 011: kymco k-xct

Ovládání je u K-XCT klasické. Ono vlastně není potřeba měnit osvědčené, vyzkoušené a dobře vypadající prvky. Potěší tak stavitelné páčky brzd nebo výstražné blinkry. Spínácí skříňka je také již klasicky multifunkční a není ji potřeba příliš představovat. Sirku vám do ní díky ochraně prostě nikdo nestrčí. Určitě potěší novinka v podobě sklopného klíče, kterou u Kymca můžeme vidět poprvé a to právě u modelu K-XCT

08: kymco k-xct

Pod přístrojovkou je "nezbytný" sklopný háček, který je tu ale díky vystouplému středovému tunelu, ve kterém je navíc umístěno víčko nádrže, poněkud zbytečným. Před levým kolenem je pak neuzamykatelná schránka s integrovanou 12V zásuvkou. Když už jsem se tu zmínil o nádrži, tak víčko nádrže je schované za dvířky, které po otevření nabízí i místo pro jeho odložení a vám tak odpadá starost kam s ním. Detail, který potěší. Horší je to při zavírání dvířek, kde zobáček naráží do lesklé kapotáže. Dvířka tak nejen nejdou zavřít, ale ještě hrozí škrábance. Stačí nadzdvihnout páčku dvířek a rázem je po problému.

012: kymco k-xct 013: kymco k-xct 014: kymco k-xct

Pod velkým a prostorným sedlem má K-XCT dostatek místa i pro integrálku nebo vyklápěčku. Podsedadlový prostor je navíc vybaven osvětlením se senzorem, který zabrání vybití baterie při špatně zavřeném sedlu.

015: kymco k-xct 016: kymco k-xct

017: kymco k-xct 018: kymco k-xct 019: kymco k-xct

Sportovní vzhled je jedna věc, ale co výkon a jízdní vlastnosti? Motor o objemu 300 ccm nabízí výkon při 20,4 kW při 7.750 otáčkách za minutu! Kapalinou chlazený 4-taktní jednoválec dokáže K-XCT rozpohybovat až k maximální rychlosti 130 km/h! Po otočení rukojeti plynu skútr reaguje okamžitě. Od semaforů jsem vždy odjížděl jako první a i na dálnici jsem patřil k těm rychlejším jezdcům, i když párkrát mi to nandalo BMW, jednou Passat a dvakrát mě předjelo Ferrari. K motoru ale nemám jedinou výtku a to ani v případě spotřeby, které se po celou dobu testu pohybovala okolo 3,5 l.

020: kymco k-xct

023: kymco k-xct 024: kymco k-xct

Dobře hodnotíme i odpružení, podvozek a brzdy. Při jízdě po kostkách a našich klasických českých silnicích je to sice tu a tam znát, ale díky možnosti nastavení hodnotíme velmi dobře. Brzdy jsou kotoučové a to na obou dvou kolech. A jejich hodnocení? Ač bez ABS, tak lze hodnotit jedině výborně! Celkem dvakrát jsme museli velmi intenzivně brzdit, z toho jednou na mokru. Brzdy mají naprosto přesné dávkování. Žádný vlažný nebo kousavý nástup, ale ideální rozložení brzdné síly. 

 022: kymco k-xct

Co se naopak při jízdě ukázalo jako ne příliš dokonalé, byla zrcátka. Ač bez vibrací a v případě Kymca i standardně veliká, tak díky svému umístění ne příliš funkční. Díky své poněkud širší postavě jsem měl problém se sledování provozu za sebou. V zrcátkách jsem viděl jen svá ramena a tak jsem se po několika pokusech je seřídit rozhodl pro klasické "otáčení".

028: kymco k-xct 027: kymco k-xct

Protože je KYMCO K-XCT novinkou, bylo stejně jako BMW představeno na pravidelném skútr srazu na Strahově. Přečíst si je jedna věc, ale vidět a mít tu možnost se posadit věc druhá.

Celkově lze zhodnotit KYMCO K-XCT jako velmi povedený skútr a to jak po stránce designové, tak po té motorové. K-XCT je prostě sportovec tělem i duší a to ve velmi líbivém kabátě. Cena 119.999 Kč je pak úměrná tomu, co skútr nabízí!

Technické informace:

Typ motoru 1-no válec 4-takt, kapalinou chlazený se vstřikováním
Zdvihový objem 298,9 (ccm)
Výkon 20,4/7.750 (kW/ot. min.)
Max. rychlost (homologace) 130 (km/h)
Brzdy vpředu Kotoučové WAVE
Brzdy vzadu Kotoučové WAVE
Hmotnost pohotovostní/celková 184/334 (kg)
Celková šířka 785 (mm)
Celková výška 1.280 (mm)
Celková výška sedadla 810 (mm)
Startér Elektrický
Velikost předního kola 120/70-14
Velikost zadního kola 150/70-13
Brzdové páčky stavitelné ano
Světlo přední halogenové kombinované s LED
Boční stojan - policajt v základní výbavě
Zámek řízení v základní výbavě
Převodové ústrojí variátor
Pérování vpředu hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená
Celková délka 2.120 (cm)

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.