Kymco K-XCT - sportovec tělem i duší
Kymco pro letošní rok přišlo s novým sportovním skútrem o objemu 300 ccm s označením K-XCT. O tom, že se jedná o sportovce tělem i duší, jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži při týdenním testu, na který nám byl skútr zapůjčen.
Za zmínku stojí rozhodně design, který alespoň u nás v redakci rozhodně zabodoval. Sportovně řezané rysy spolu s elegantním vzhledem dávají jasně najevo, že K-XCT žádnou tuctovkou rozhodně nebude!
Přední kapotáž působí dravým dojmem, který umocňuje i poněkud netradiční tvar plexi štítu. Zadní část osazená LED světlem a bočními držadly nejen dobře vypadá, ale zároveň podtrhuje sportovní kategorii, kam K-XCT minimálně po té designové stránce patří. Celkově za vzhled tedy dáváme palec nahoru!
Přístrojovka je digitální a velmi dobře přehledná. Otáčkoměr, rychlost, teplota motoru a nechybí ani hodiny. Kontrolky oleje, motoru, dálkových světel, blinkrů (ty jsou navíc doprovázeny klasickým zvukem, který vás upozorní v případě, že byste blinkr zapomněli vypnout) jsou umístěny po stranách.
Ovládání je u K-XCT klasické. Ono vlastně není potřeba měnit osvědčené, vyzkoušené a dobře vypadající prvky. Potěší tak stavitelné páčky brzd nebo výstražné blinkry. Spínácí skříňka je také již klasicky multifunkční a není ji potřeba příliš představovat. Sirku vám do ní díky ochraně prostě nikdo nestrčí. Určitě potěší novinka v podobě sklopného klíče, kterou u Kymca můžeme vidět poprvé a to právě u modelu K-XCT.
Pod přístrojovkou je "nezbytný" sklopný háček, který je tu ale díky vystouplému středovému tunelu, ve kterém je navíc umístěno víčko nádrže, poněkud zbytečným. Před levým kolenem je pak neuzamykatelná schránka s integrovanou 12V zásuvkou. Když už jsem se tu zmínil o nádrži, tak víčko nádrže je schované za dvířky, které po otevření nabízí i místo pro jeho odložení a vám tak odpadá starost kam s ním. Detail, který potěší. Horší je to při zavírání dvířek, kde zobáček naráží do lesklé kapotáže. Dvířka tak nejen nejdou zavřít, ale ještě hrozí škrábance. Stačí nadzdvihnout páčku dvířek a rázem je po problému.
Pod velkým a prostorným sedlem má K-XCT dostatek místa i pro integrálku nebo vyklápěčku. Podsedadlový prostor je navíc vybaven osvětlením se senzorem, který zabrání vybití baterie při špatně zavřeném sedlu.
Sportovní vzhled je jedna věc, ale co výkon a jízdní vlastnosti? Motor o objemu 300 ccm nabízí výkon při 20,4 kW při 7.750 otáčkách za minutu! Kapalinou chlazený 4-taktní jednoválec dokáže K-XCT rozpohybovat až k maximální rychlosti 130 km/h! Po otočení rukojeti plynu skútr reaguje okamžitě. Od semaforů jsem vždy odjížděl jako první a i na dálnici jsem patřil k těm rychlejším jezdcům, i když párkrát mi to nandalo BMW, jednou Passat a dvakrát mě předjelo Ferrari. K motoru ale nemám jedinou výtku a to ani v případě spotřeby, které se po celou dobu testu pohybovala okolo 3,5 l.
Dobře hodnotíme i odpružení, podvozek a brzdy. Při jízdě po kostkách a našich klasických českých silnicích je to sice tu a tam znát, ale díky možnosti nastavení hodnotíme velmi dobře. Brzdy jsou kotoučové a to na obou dvou kolech. A jejich hodnocení? Ač bez ABS, tak lze hodnotit jedině výborně! Celkem dvakrát jsme museli velmi intenzivně brzdit, z toho jednou na mokru. Brzdy mají naprosto přesné dávkování. Žádný vlažný nebo kousavý nástup, ale ideální rozložení brzdné síly.
Co se naopak při jízdě ukázalo jako ne příliš dokonalé, byla zrcátka. Ač bez vibrací a v případě Kymca i standardně veliká, tak díky svému umístění ne příliš funkční. Díky své poněkud širší postavě jsem měl problém se sledování provozu za sebou. V zrcátkách jsem viděl jen svá ramena a tak jsem se po několika pokusech je seřídit rozhodl pro klasické "otáčení".
Protože je KYMCO K-XCT novinkou, bylo stejně jako BMW představeno na pravidelném skútr srazu na Strahově. Přečíst si je jedna věc, ale vidět a mít tu možnost se posadit věc druhá.
Celkově lze zhodnotit KYMCO K-XCT jako velmi povedený skútr a to jak po stránce designové, tak po té motorové. K-XCT je prostě sportovec tělem i duší a to ve velmi líbivém kabátě. Cena 119.999 Kč je pak úměrná tomu, co skútr nabízí!
Technické informace:
Typ motoru | 1-no válec 4-takt, kapalinou chlazený se vstřikováním |
Zdvihový objem | 298,9 (ccm) |
Výkon | 20,4/7.750 (kW/ot. min.) |
Max. rychlost (homologace) | 130 (km/h) |
Brzdy vpředu | Kotoučové WAVE |
Brzdy vzadu | Kotoučové WAVE |
Hmotnost pohotovostní/celková | 184/334 (kg) |
Celková šířka | 785 (mm) |
Celková výška | 1.280 (mm) |
Celková výška sedadla | 810 (mm) |
Startér | Elektrický |
Velikost předního kola | 120/70-14 |
Velikost zadního kola | 150/70-13 |
Brzdové páčky stavitelné | ano |
Světlo přední | halogenové kombinované s LED |
Boční stojan - policajt | v základní výbavě |
Zámek řízení | v základní výbavě |
Převodové ústrojí | variátor |
Pérování vpředu | hydraulická teleskopická vidlice |
Pérování vzadu | zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená |
Celková délka | 2.120 (cm) |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi