Yamaha Vity 125 - jednoduše praktická
Jeden z nejlevnějších skútříků od YAMAHY, který je možné řídit i s klasickým "Béčkem", se jmenuje VITY.
VITY rozhodně není žádným lamačem dívčích srdcí. Je to skútr pro každodenní popojíždění a to nejen po městě. Po designové stránce nás tak VITY nechalo ledově chladnými, ale po stránce praktické ...
V přední masce je uprostřed usazen velký přední světlomet, který svou práci plní na výbornou. VITY jsem protáhl v noci Břežanským údolím a věřte nebo ne, už dlouho jsem neměl od skútru tak dokonale osvětlenou cestu. Při použití dálkových světel bych se nebál přirovnat VITY dokonce k autu! Uprostřed nad světlometem je nezaměnitelný znak YAMAHY a po stranách i z dálky dobře viditelné blinkry.
Jedna z prvních věcí, co u skútru v této cenové relaci zaujme, je bezpochyby multifunkční skříňka zapalování. Po vložení klíčku a otočení směrem doprava dostáváte skútr do pozice ON, po otočení klíčku směrem doleva otvíráte podsedadlový prostor a po zamáčknutí a otočení opět doleva uzamknete řídítka. Pakliže si myslíte, že je to vše, jste na omylu! Spínací skříňku lze uzamknout proti nenechavcům a vtipálkům. Sirka v zapalování je tak minulostí a aby klíček nijak nepřekážel třeba při jízdě, můžete ho lehkým zatlačením "ohnout".
Přístrojovka je klasická (analogová), přehledná a dobře viditelná i při ostrém slunci. Výtku k chybějícím hodinám si však neodpustím ani zde. Zkrátka a dobře absence hodin u skútříku určeného hlavně do města považuji za nedostatek.
Ovládání na řídítkách je víceméně standardní, i když třeba spínač blinkrů působí už na první pohled vcelku laciným dojmem. Vše ale funguje tak, jak má. Zapnutá směrová světla jsou navíc doprovázena charakteristickým zvukem, který vás upozorní v případě, že byste náhodou zapomněli. Zrcátka jsou dostatečně velká a nabízí dobrý výhled bez zbytečných vibrací.
Pod přístrojovkou má i VITY klasický háček, pod kterým je přihrádka pro petku, rukavice a další drobnosti. Díky hloubce se navíc nemusíte obávat, že při jízdě přes retardéry či jiné nerovnosti, kterých jsou naše silnice plné, vám něco vypadne. Jednoduché a praktické zároveň.
Po odklopení sedla vás VITY překvapí vcelku velkým úložným prostorem. S JETKOU nebo INTEGRÁLKOU klasických rozměrů by tak neměl být sebemenší problém. Spolu s již zmiňovanou přihrádkou a zadním nosičem, kterým je VITY vybaven už v základu, tak nabízí skútr dostatek místa i pro převoz nějakého většího nákupu. A když říkáme většího, tak skutečně myslíme většího! Na zadní nosič totiž naložíte i 2 balíky vod! Pro uchycení pak stačí použít obyčejného "pavouka".
Víčko nádrže je klasicky pod sedlem, pod vcelku jednoduchou, ale praktickou krytkou. Díky spotřebě, která u nezajetého skútru nepřekročila 2,4 litrů, a velikosti nádrže (5,5 l), zase tak často tankovat nebudete!
VITY je poháněn vzduchem chlazeným, 4-taktním jednoválcem se dvěma ventily, SOHC. Výkon 6,4 kW při 7.500 otáček za minutu a točivý moment 9,2 Nm při 6.000 otáčkách za minutu sice ze skútru žádného závodníka nedělá, ale věřte nebo ne, brzdou silničního provozu rozhodně nebudete! VITY, ač nevypadá, má na tachometru 70 - 80 km/h v cuku letu a tak při rozjezdu na zelenou ...
Brzdy v kombinaci bubnu a kotouče mají poněkud volnější nástup, ale v krizových situacích vás podrží. Krizovou situaci jsem měl při testování naštěstí jen jednu a to když se mi při noční cestě přes již zmiňované Břežanské údolí rozhodl podívat pod kola zajíc! Brzdy i přes onen vlažnější nástup zafungovaly velmi dobře a výsledek? VITY i zajíc skončili byl jediného škrábance, no a já konec konců také.
VITY je ale skútr určený převážně do města, takže kde lépe ho otestovat než v centru našeho hlavního města. Na skútr se vcelku pohodlně poskládám i já se svými 183 cm a 90 kg živé váhy. Problém nemám ani s koleny .... tedy až do první větší zatáčky, kde si přece jen občas škrtnu řídítky. Skútr nám byl přistaven s 12 najetými km, takže vlastně zajíždíme. Ze začátku tedy jedeme tzv. "piánko" 60 - 70 km/h. Jakmile ale počítadlo ukazuje, že jsme najeli přes 100 kilometrů, zkoušíme maximálku, která je pro nás i díky výkonu příjemným překvapením. Jako ideální cestovní rychlost bych viděl oněch 70 - 80 km/h. Při přidání se ale VITY rozjede až k samé hranici 95 km/h! I přes poněkud menší výkon tak ukazuje VITY své kvality.
Jízda je překvapivě příjemná. Překvapivě přes malá kola (10"), která, jak je známo, nerovnosti příliš netlumí. V tomto ohledu je VITY výjimkou! Podvozek a odpružení tak můžeme hodnotit jako velmi dobré, což je při převedení na známky ve škole, řekněme, 2. Po centru Prahy "lítám" tam a zpět s absolutní lehkostí. Ovladatelnost ať už na místě nebo při jízdě je velmi lehká a to i pro něžné pohlaví. V základní výbavě má VITY jak hlavní, tak boční stojan. Díky své subtilní postavě a hmotnosti (110 kg) se VITY protáhne sebemenší skulinkou. Kolony nebo zácpy? Zapomeňte! Pravdou je, že při jízdě ve dvou je jízda o poznání méně pohodlnější a to pro řidiče. Na druhou stranu přiznávám, že pro 2 skoro stokilové "pořízky" by to fakt chtělo něco většího :-)
YAMAHU VITY 125 jsme vraceli přesně po týdnu s jasným výsledkem ....Pokud u vás není na prvním místě vzhled, ale upřednostňujete užitnou hodnotu, pak věřte, že VITY může být přesně tím, co hledáte! Praktický stroj za minimum vynaložených prostředků a to navíc od renomovaného výrobce, kterým YAMAHA bezpochyby je. VITY by se dal charakterizovat jako jednoduchý a praktický skútr, co nabízí za velmi málo peněz opravdu hodně muziky!
Technické informace:
Typ motoru: Vzduchem chlazený, 4-taktní jednoválec, 2 ventily, SOHC |
|
Výkon: 6,4 kW @ 7.500 ot/min |
|
Točivý moment: 9,2 Nm @ 6.000 ot/min |
|
Zdvihový objem: 125 mm |
|
Vrtání/zdvih: 51,5 x 60,0 mm |
|
Kompresní poměr: 9,5 : 1 |
|
Karburátor(y)/Vstřikování: Elektronické vstřikování paliva |
|
Rozměry: 1860 x 670 x 1045 |
|
Hmotnost: 110.0 kg |
|
Starter: Elektrický |
|
Převodovka: automatická s variátorem |
|
Chlazení: Vzduchem |
|
Objem palivové nádrže: 5,5 l |
|
Přední tlumiče: teleskopická vidlice |
|
Zadní odpružení: kyvná vidlice |
|
Zdvih pružiny vpředu: 80 mm |
|
Zdvih pružiny vzadu: 65 mm |
|
Brzda vpředu: Jednoduchá kotoučová, Ø 153 mm |
|
Brzda vzadu: bubnová, Ø 110 mm |
|
Přední pneumatika: 100/90-10 |
|
Zadní pneumatika: 100/90-10 |
|
Světlá výška bez zatížení: 95 mm |
|
Výška sedadla bez zátěže: 730 mm |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi