Piaggio Typhoon vs Kymco Super 8 - srovnávací test 125
Skútr o objemu 125 ccm se stal díky novele zákona o provozu na silničních komunikacích velmi žádaným zbožím. Do rukou se nám současně dostala dvojice na první pohled velmi rozdílných skútrů. Piaggio Typhoon 125 a Kymco Super 8 125 jsou každý úplně jiný, ale jedno mají přece společné. Tím společným faktorem je obsah.
Typhoon od Piaggia není typickým Italem, jak by se možná dalo očekávat. Netypické pneumatiky a líbivý "ARMY STYL" předurčují skútr nejen na silnice, ale i do terénu. Naproti tomu Kymco Super 8 dává jasně znát, že se jedná o skútr sportovní. Pokud se vám zdá přední světlomet u Kymca nějaký jiný, tak máte pravdu. Super 8 totiž pro letošní rok prošla vcelku výrazným facelitem.
Design hodnotíme jako velmi povedený u obou skútrů. Super 8 působí na první pohled sportovně elegantním dojmem, kdežto Typhoon si razí cestu již zmiňovaným moderním a trochu "drsnějším" ARMY STYLEM, který je v současné době navíc velmi žádaným.
Oba skútry nabízí velmi příjemný posez, ať už při jízdě v jednom nebo ve dvou. Typhoon je sice kratší o 90 mm, ale jeho sedlo je díky lepšímu tvarování přeci jen o něco pohodlnější. 1:0 pro Typhoona.
Při pohledu na přístrojovku je ale záhy srovnáno. Typhoon - Super 8 - 1:1. Piaggio má klasickou analogovou přístrojovku, které bych vytkl hned 3 věci. Za 1, je to velmi fádní a nemoderní vzhled, za 2, to jsou chybějící hodiny, které v dané kategorii považuji skoro za samozřejmost, a za 3, jsou to až příliš "utopené" kontrolky dálkových světel, blinkrů a oleje. Kymco má naopak přístrojovku přehlednou, jejíž součástí jsou i zmiňované digitální hodiny.
Pod přístrojovkou má každý ze skútrů standardní háček pro zavěšení helmy nebo tašky s nákupem, která díky rovné podlaze nebude nijak překážet.
Piaggio ale nabízí o něco víc. Na rozdíl od Super 8 má Typhoon před levým kolenem uzamykatelný kastlík, kam se vejde peněženka s mobilem, klíče i s dálkovým ovladačem od garáže a ještě nějaké místo zbude. 2:1 pro Typhoona.
Typhoon nabízí i větší nebo minimálně lépe řešený podsedadlový prostor. Integrálku v podobě Vision-R od Sharku tam ale stejně nedostanete. Jetka se pak vejde do obou skútrů, přičemž krom helmy a lékárničky tam zbude místo ještě třeba pro kotoučák a petku s Colou.
Představení po stránce designové máme za sebou a tak je na čase podívat se trochu pod pokličku. Oba sportovci jsou poháněni 4-taktním vzduchem chlazeným jednoválcem. U Typhoona má motor maximální výkon 7,1 kW při 8.500 otáčkách za minutu. Super 8 je na tom velmi podobně a to s výkonem 7 kW při 7.500 otáčkách za minutu. Oba skútry dosáhnou bez problémů maximální rychlosti okolo 100 km/h. Při startu z místa vystřelí první kupředu Kymco. Piaggio má vcelku dlouhou odezvu na plyn. Je samozřejmě možné, že stačí skútr seřídit, ale v rámci objektivního hodnocení je srovnáno na 2:2.
Při rychlosti okolo 100 km/h jsou velmi důležitým aspektem brzdy. Typhoon i Super 8 mají kombinaci kotouče a bubnu. Při vzájemném srovnání jsou právě brzdy největší slabinou Super 8. Přední kotoučová brzda brzdí velmi dobře u obou modelů, ale zadní buben má u Kymca narozdíl od Piaggia velmi vlažný nástup a to i při seřízení. 3:2 pro Typhoona.
Jízda sama je na obou skútrech velmi uvolněná. Typhoon velmi příjemně překvapil svým odpružením, kdy i přes relativně malá kola (12") tlumí maximum možných nerovností. U Super 8 se díky velkým kolům (14") dobré odpružení očekávalo, ale ne tak jízda mimo silnici. Jízdu po polních a lesních cestách však Super 8 zvládala se stejnou lehkostí jako offroadový Typhoon. Díky váze, která nepřesahuje 120 kg, je manipulace se skútry velmi snadná jak při jízdě, tak na místě. Postavit Super 8 nebo Typhoona na "hlavní" stojan je dílem okamžiku. U Kymca lze navíc použít i stojan boční, který Typhoon nemá. Piaggio vs Kymco 3:3.
Pokud jste čekali vyhlášení vítěze, musíme vás zklamat. Jak Typhoon, tak Super 8 nabízí příjemné svezení, snadnou ovladatelnost a dobré zpracování. Rozhodnutí, zda se vám bude v garáži lépe vyjímat offroadový Typhoon nebo silniční Super 8, tak necháváme na vás. V konečném rozhodování vám moc nepomůže ani cena, která se liší o cca 5.000 Kč. Nového Typhoona koupíte za 54.990,- Kč a novou Super 8 už za 49.990 Kč. Ať už se tedy rozhodnete jakkoliv, tak vám za redakci SP přejeme hodně šťastně najetých km!
Na závěr vám můžeme slíbit, že Kymco Super 8 125 se v našem testu objeví ještě jednou! Jak už jsme se zmínili, tak skútr je po faceliftu a proto jsme Super 8 v novém kabátě srovnali se Super 8 v kabátě starším. Ale o tom zase až jindy.
Piaggio Typhon 125 - Technické info:
Motor: jednoválec LEADER 4T/2V
Výkon: 7,1 kW/8.500 ot./min.
Objem nádrže: 7 l
Rozměry (d x š x v x výška sedla): 1940 x 720 x 1350 x 765 mm
Kymco Super 8 125 - Technické info:
Motor: jednoválcový, vzduchem chlazený 4-takt
Výkon: 7 kW/7.500 ot./min.
Objem nádrže: 6 l
Rozměry (d x š x v x výška sedla): 2.030 x 745 x 1.205 x 780 mm
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi