Nákup "ojetiny" - Díl 3. - "SERVIS a PŘIHLÁŠENÍ"
Jak probíhá přihlášení skútru z dovozu a jak vypadá první servis vám popíšeme ve 3. díle našeho "nekonečného seriálu". Nekonečného píšeme samozřejmě s nadsázkou, ale protože v plánu máme i montáž nejednoho doplňku, můžete se těšit i na detailní postupy pěkně krok za krokem!
Po hledání a nákupu přichází třetí a řekl bych ta nejdůležitější fáze. Dostat skútr na značky totiž zabere nejen čas, ale jak vám záhy ukážeme, i peníze. Následný servis je pak už jen třešničkou na dortu v honbě za splněným snem.
Druhý den po úspěšné koupi nakládáme skútr opět na auto a odvážíme ho na tzv. "dovozovou technickou". Jasně, je to jen pár kilometrů a S-Wing je v dokonalé kondici, takže by těch pár kiláků zvádl levou zadní, ale bez poviného ručení a české SPZ to prostě a jednoduše riskovat nehodláme. Protože naše redakce sídlí na Praze 4, vyrážíme na STK Bohdalec, který máme doslova a do písmene za humny. Brzy ráno jsme na místě a skútr předáváme do rukou odborníka. Za dovozovou technickou platíme 1.700 Kč a netrpělivě čekáme na verdikt. Po zkoumání všeho možného i nemožného dostáváme do rukou protokol o provedení dovozové technické a informaci, že vše je v pořádku. Usmálo se na nás štěstí, protože v případě, že by technik požadoval doložení některých dalších informací, bychom se museli obrátit přímo na české zastoupení společnosti Honda se žádostí o tu či onu informaci, což by stálo minimálně další čas a nervy. V našem případě je ale vše v pořádku a tak můžeme pokračovat. Pro jistotu upozorňuji, že skútr ze zahraničí přihlašujeme poprvé a tak jsme v tomto ohledu absolutně bez zkušeností.
Na Bohdalci se nachází nejen STK (Stanice technické kontroly), ale i pracoviště magistrátu, kde je možné skútr přihlásit. Vše je tak v jednom areálu jen pár metrů od sebe. Přicházíme k budově, na které je cedulka s nápisem "schvalování technické způsobilosti jednotlivě dovezených vozidel". Vcházíme dovnitř místnosti, ve které oproti předpokladu není jediného živáčka. Na nástěnce zjišťujeme všechny potřebné informace a pouštíme se do vyplňování žádosti o registraci vozidla a žádosti o vystavení TP na jméno jednoho z nás.
Po vyplnění přicházíme k okénku, kam předkládáme obě žádosti, italský TP a odhlášku. Po chvilce jsme požádáni o zelenou kartu od povinného ručení, které nemáme. Připadá mi poněkud podivné platit povinné ručení, pokud nevím výsledek mé žádosti, ale co naplat. Vycházíme z budovy a směřujeme k další asi 30 metrů vzdálené budově, kde se nachází kancelář pojistitelů. Sjednáváme povinné ručení u nejmenované pojišťovny, platíme 750 Kč a vracíme se zpět.
Opět předkládáme obě žádosti, italský technický průkaz spolu s odhláškou a zelenou kartu od právě zaplaceného povinného ručení. Úředník za okénkem vše kontroluje a požádá nás o zaplacení poplatků v hodnotě 1.500 Kč a 500 Kč. Den ještě ani pořádně nezačal, skútr stále nemá české doklady a my už zaplatili skoro 4.500 Kč! Opět tedy odcházíme, tentokrát jen k automatu, kde platíme požadovanou částku a poté zpět u okénka předáváme úředníkovi potvrzení o zaplacení. Chvilka napětí a se slovy v pondělí si přijdďte pro výsledek, odcházíme. Pro upřesnění podotýkám, že jsme zde v pátek.
Je pondělí 8:00 ráno a já už netrpělivě přešlapuji na Bohdalci. Přicházím ke mě již velmi dobře známé přepážce, kde se po hlasitém pozdravu ptám na výsledek mé žádosti o registraci Hondy S-Wing. Během chvilky dostávám k podpisu rozhodnutí, ve kterém čtu, že mé žádosti se vyhovuje a já se vzdávám odvolání. S radostí podepisuji a očekávám SPZ a papíry. Očekávám, ale nedostávám...Pro papíry a SPZ se mám zastavit před pátou hodinou odpolední, což kvůli pracovním povinnostem s díky odmítám. Značku a český technický průkaz si tak vyzvedám až následující den!
Redakční Honda S-Wing je tak konečně na českých papírech a může do provozu! Papírově samozřejmě ANO, ale jak je na tom motorově? Neklamal naleštěný skútr jen tělem? Po úspěšném přihlášení tak přišel na řadu i servis a to ne jen tak ledajaký! Když servis, tak pořádný!
Po nasazení SPZ je skútr rozebrán takřka do šroubku! Kontrolujeme variátor, řemen i válečky. Vyměňujeme olej, filtry, brzdovou kapalinu a veškeré další náplně. Proměřujeme baterii a měříme vzorek pneumatik. Rozebíráme variátor a další části skútru s výsledkem, který je pro nás velmi radostnou zprávou. Tenhle kup stál rozhodně za to!
Přihlášení i servis už máme za sebou a tak nezbývá než provést zatěžkávací zkoušku! Protože sraz ve Šlapanicích se nezadržitelně blížil (pro nezasvěcené se jedná o Šlapanice u Brna), byla zatěžkávací zkouška naplánována právě tam. Cesta Praha-Brno (Šlapanice)-Praha byla samozřejmě naplánována mimo dálnici. Jak se náš redakční S-Wing osvědčil na cestě čítající přes 500 km se dočtete zase příště, v posledním díle nazvaném prostě a jednoduše "zkouška"!
Foto: www.skutrportal.cz, www.stk-bohdalec.cz
Související články
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu.... Tak přesně takhle začínal článek nazvaný...
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu. Došlo k tomu tak, že jsme jedno nedělní...
Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018
Minulý rok jsem po úspěšné letní dovolené na Hvaru uvažoval o dalším chorvatském ostrově – Pagu. Já mám to Chorvatsko, tenkrát ještě Jugoslávii, tak nějak od dětství v krvi. Jenže se ukázalo, že je všechno jinak. Přítelkyně prohlásila, že cestu autem bude trpět maximálně jednou za dva roky,...
Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska
Minulý rok se mi nic psát nechtělo a zřejmě bych ani letos o cestě k moři, kterou jsem minulý rok absolvoval, nic nenapsal. Ale jelikož mi při nedávným úklidu spadlo na hlavu několik papírů s pár údaji o naší cestě k Jadranu, překonal jsem lenost a řekl si, že přece jen něco vytvořím. Takže moje...
Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře
Na přelomu ledna a února jsme se vydali na lyžovačku do italských Alp, do části zvané Dolomity. Rozhodli jsme se zopakovat akci, do které nás před dvěma roky uvrtal můj kamarád, slibujíc nejen pěkné lyžování, ale i dvě překvapení po cestě. Nejsem zrovna sportovní typ a skalní lyžař už vůbec ne,...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi