Kymco Agility City 125
"Agilitku", jak se tomuhle skútru zkráceně říká, jsme k redakčnímu testu přebírali někdy v listopadu loňského roku. Po prvních dvou týdnech ježdění a testování se o slovo přihlásila zima a tak nám nezbylo než skútr odstavit do garáže. Po vzájemné dohodě to ale byla garáž naše! Skútr nám zůstal k dlouhodobému testu, který byl ukončen po více jak 4 měsících. Nutno dodat, že zhruba 2 měsíce se kvůli zimě nejezdilo, ale ty zbylé 2 měsíce dostávala "Cityna" pořádně do těla!
Kymco Agility City 125 žádnou novinkou rozhodně není, spíš naopak. Agility City se dá považovat za stálici na našem trhu, kde se s různými inovacemi a facelity objevuje už nějaký ten pátek. O tom, že se jedná o skútr vcelku oblíbený, hovoří i počty jeho prodejů. Protože od letošního 19. ledna stačí k řízení "Agilitky" řidičské oprávnění skupiny B, tedy na automobil, dá se předpokládat, že její prodeje ještě vzrostou.
Kymco Agility City je elegantní skútr na velkých kolech. Jak už název CITY napovídá, jeho doménou je především město! Design Agilitky nijak neurazí, ale ani nenadchne.
Přední masce dominuje velký světlomet, nad kterým se tkví malý plexi štítek, který se dá pro větší pohodlí vyměnit za větší. Přístrojovka je přehledná a nechybí jí ani digitální hodiny, za což udělujeme první plus.
Ovládání na řídítkách je standardní. Zrcátka poskytují dobrý přehled a to bez nějakých zbytečných vibrací. Pod přístrojovkou je umístěn víceméně standardní háček, na který můžete bez problémů umístit tašku s nákupem, batoh do školy nebo třeba helmu.
Druhé plus udělujeme za uzamykatelnou schránku umístěnou přímo pod závěsným háčkem, která je ještě navíc vybavena 12V zásuvkou.
Sedlo je velké a pohodlné a to jak při jízdě v jednom, tak ve dvou. Prostor pro nohy má řidič víc než dostatečné a tak naskládat se na skútr můžou bez problémů i dlouháni.
Úložný prostor pod sedlem pojme otevřenou helmu a pár dalších drobností. Integrálku tam ale nedáte. Menší kufr je daň za velká kola, která v tomhle případě mají rozměry 16 palců.
Na druhou stranu velká kola = větší pohodlí a to na našich českých silnicích, které navíc po zimě místy připomínají sopečné krátery, rozhodně přijde vhod! Zadní světlo je do špičky, čímž je umocněn "úzký" vzhled skútru.
Brzda spolu s tlačítkem startéru probouzí "Agilitku" k životu. Po skoro dvou měsících stání v garáži a bez jediného dobití baterie, za což se alespoň prostřednictvím článku omlouváme, můžeme děkovat za možnost skútr tzv. "nakopnout". První, druhé a třetí prošlápnutí a "Agilitka" chytá. Motor nechávám pěkně zahřát a v klidu na sebe oblékám zimní výbavu v podobě zimní bundy, zimních rukavic, zimní kukly, helmy a vyrážím do ostrého provozu. Nutno podotknout, že 500 km testování mám už za sebou a teď vyrážím po dvouměsíční zimní přestávce, takže skútr už přece jen trochu znám!
Skútr reaguje po otočení rukojeti plynu takřka okamžitě. Za "odpich" na křižovatce dávám třetí plus! Maximálka je dle technických informací výrobce 90 km/h a skútr jí dosahuje velmi snadno. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech!
Díky své nízké váze (pohotovostní hmotnost 123 kg/celková hmotnost 273 kg) je "Agilitka" velmi dobře ovladatelná a vyniká svými jízdními vlastnostmi. S trochou nadsázky se dá říct, že v městském provozu je jako ryba ve vodě. Rovinka nebo zatáčky, tenhle skútr se vám odvděčí klidnou a pohodovou jízdou. Díky velkým kolům, o kterých tu už mimochodem řeč byla, je jízda na "Agilitce" pohodlná i na "kočičích hlavách". Těch je přitom třeba v Praze víc než dost. Agility City při jízdě nevyniká jen nízkou váhou a velkými koly, ale i svou "subtilní postavou", díky níž je proplétání nekonečnými kolonami velkoměst snadnější než facka! Štíhlá kapotáž přitom nabízí i dobrou ochranu. Sám jsem byl v tomhle ohledu tak trochu skeptik, ale jízda mi ukázala, jak moc jsem se spletl! Stříkající voda z kaluží nebo odlétávající bahno vás díky kapotáži mohou nechat bez obav. Samozřejmě, že pokud ta kaluž bude velikosti Mrtvého moře, tak musíte počítat s tím, že nějaká ta kapka na vás dozajista přistane.
Velmi příjemná je i spotřeba, která se ustálila na 3 l/100 km, což při cenách benzínu dozajista potěší nejen vás, ale hlavně vaši peněženku.
Představení Kymco Agility City 125 už máme za sebou a jízdní dojmy taktéž, ale ještě ani slůvkem jsme se nezmínili o "srdci" tohoto skútru. Tím je jednoválcový vzduchem chlazený 4-taktní motor o obsahu 125 ccm a výkonu 7 kW. Stejný motor se přitom používá i v modelech Super 8 a Like což hovoří o jeho spolehlivosti. Občasným "problémem" bývá start za studena při delší době stání skútru. Zbytkové palivo díky zajímavému chemickému složení, přicpe volnoběžnou trysku v karburátoru, tu tak stačí jen vyčistit což je pro běžně zručného člověka otázkou 5 minut.
Kymco Agility City je velmi povedený skútr. Kladně hodnotíme motor, jízdní vlastnosti, spotřebu a v neposlední řadě i cenu! Je to právě cena, která dělá z "Agilitky" horké želízko v ohni. Cena "Citiny" totiž startuje na částce 46.990 Kč! Skútr nabízí za relativně málo peněz hodně muziky a o to tu jde především. Protože na nás v redakci udělala "Agilitka" dobrý dojem, připravujeme pro vás možnost vyzkoušet si skútr na vlastní kůži a podělit se nejen s námi, ale i s celou skútr komunitou o váš názor! Soutěž o zapůjčení Kymco Agility City 125 na dobu jednoho týdne pro vás právě připravujeme!!!
Technické informace:
Typ motoru | Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor |
Zdvihový objem | 125 (ccm) |
Výkon | 7/7500 (kW/ot. min.) |
Kroutící moment | 6,9/7500 (Nm/ot. min.) |
Max. rychlost (homologace) | 90 (km/h) |
Brzdy vpředu | Kotoučové |
Brzdy vzadu | Kotoučové |
Brzda parkovací | Ne |
Hmotnost pohotovostní/celková | 105/273 (kg) |
Celková šířka | 705 (mm) |
Celková výška | 1250 (mm) |
Celková výška sedadla | 780 (mm) |
Objem palivové nádrže | 6 (l) |
Startér | Elektrický a nožní |
Velikost předního kola | 100/80 - 16 |
Velikost zadního kola | 120/80 - 16 |
Brzdové páčky stavitelné | Ne |
Světlo přední | Halogenové |
Boční stojan - policajt | V základní výbavě |
Zámek řízení | V základní výbavě |
Převodové ústrojí | Variátor |
Pérování vpředu | Hydraulická teleskopická vidlice |
Pérování vzadu | Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená |
Celková délka | 2040 (cm) |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
Hrubeš, 23.5.2015 v 21:26
Neví prosím Vás někdo jak se dostat na výměnu žárovky předního světla, jak oddělat plastový kryt.
Otevřít diskuzi