AIXAM CROSSLINE
Když jsme loni v zimě dostali možnost otestovat AIXAM CROSSLINE, dlouho jsme se nerozmýšleli. Auto, a to na stránkách SKUTRPORTALU? Ano, může to vypadat přinejmenším podivně, ale za A/ AIXAM je možné řídit od 15 let a to na základě řidičského oprávnění skupiny AM (oprávnění k řízení mopedů do maximální rychlosti 45 km/h) a za B/ se jedná o automat! AIXAM lze tedy zařadit do kategorie mopedů s automatickou převodovkou a odtud je to ke skútrům už opravdu kousek!
Netradičně nezačneme představením, ale technickými parametry vozu:
Motor |
|
Typ motoru |
Kubota Diesel |
Objem |
400 ccm |
Počet a umístění válců |
2 v řadě |
Vstřikování |
nepřímý vstřik |
Chlazení motoru |
kapalina |
Max. výkon CEE |
4 kW (5,4 kW při 3200 rpm) |
Točivý moment |
14 Nm při 2400 rpm |
Maximální otáčky |
3200 rpm |
Druh paliva |
nafta |
Alternátor |
500 W |
Baterie |
12 V, 40 Ah |
Převodovka |
|
Typ |
variabilní automatická |
Pohon |
přední |
Diferenciálový převod |
1 dopředu + neutrál + 1 dozadu |
Převodový poměr |
1/12 |
Brzdy |
|
Typ |
dvojité okruhové s omezovačem a samočinně se regulujícím mechanismem |
Průměr předních kotoučů |
210 mm |
Průměr zadních bubnů |
160 mm |
Pružinové zavěšení a tlumiče |
|
Přední |
typ pseudo-MC Pherson, hydraulické tlumiče, spirálová pružina |
Zadní |
vlečná ramena, hydraulické tlumiče, spirálová pružina |
Pneumatiky |
145/70/R13 |
Rozměr, hmotnost, výkon |
|
Karoserie |
ABS-akrylát na hliníkové konstrukci |
Počet taktů |
4 |
Počet sedadel |
2 |
Kapacita zavazadlového prostoru |
1100 l |
Rozměry |
|
Délka |
2990 mm |
Šířka |
1500 mm |
Rozvor nápravy |
2000 mm |
Rozchod kol vpředu |
1345 mm |
Rozchod kol vzadu |
1345 mm |
Hmotnost |
|
Hmotnost |
350 kg |
Max. povolená hmotnost |
675 kg |
Max. zatížení na nápravě přední/zadní |
340/400 kg |
Výkon |
|
Maximální rychlost |
45 km/h |
Spotřeba |
2,96 l/100 km |
Kapacita palivové nádrže |
16 l |
Dojezd |
cca 600 km |
Design a zpracování
Design je moderní a vcelku povedený. Rozhodně se nedá říct, že AIXAM je fádní. Ba naopak! AIXAM CROSSLINE je elegantní vůz menších rozměrů. Co zaujme už na první pohled, je denní svícení, které by v této kategorii čekal asi málokdo. Zpracování vypadá na první i druhý pohled kvalitně.
Vše sedí a lícuje tak, jak má. Jak se později ukazuje i při jízdě, nikde nic nevrže, ani neskřípe. Za zpracování tak můžeme dát první a to nikterak bezvýznamné plus. Možná je to i tím, že, jak se dočtete na oficiálních stránkách, všechny vozy i díly pochází z Evropy, což zaručuje jejich kvalitu.
Jedinou výjimkou je motor, který dodává světový japonský výrobce KUBOTA a tak o kvalitě netřeba pochybovat ani zde!
V sedle aneb uvnitř vozu
Nám zapůjčený AIXAM CROSSLINE byl vybaven sportovní (tuningovou) sedačkou pro řidiče a musím uznat, že přes počáteční obavy jsem si ji nakonec nemohl vynachválit.
Sedačka pro spolujezdce byla standardní a ani tady nebylo na co si stěžovat. Výbava se vyrovná klasickému osobnímu vozu! Přehledné budíky, rádio… Novější model je dokonce už standardně vybaven klimatizací a ABS! Musím přiznat, že i tady jsem byl víc než mile překvapen!
Velmi pozitivně hodnotíme i zavazadlový prostor, kam jsme bez sebemenších problémů naložili velkou nákupní tašku, 5 balíků vod a ještě spoustu místa zůstalo. Kufr totiž disponuje kapacitou 1100 litrů!
Jízda
Představení máme za sebou, tak se konečně můžeme jít projet. Klíček do zapalování, otočit a dieselový motor v mžiku naskakuje. Pomocí „řadící páky“ volím režim pro jízdu vpřed, sešlapuji plyn a vyrážíme. Auto se rozjíždí naprosto plynule bez jakéhokoliv cukání nebo vibrací. Maximální rychlosti, tedy 45 km/h, dosahuje AIXAM poměrně snadno a rychle. Je znát, že motor by měl sílu rozpohybovat tenhle vůz k větší rychlosti, ale brání mu v tom omezovač.
Samotná jízda je bezproblémová a ve městě, kam je AIXAM díky své rychlosti a velikosti určen především, se cítím jako ryba ve vodě. Při prudkém zatočení na sněhu má AIXAM tendenci jít trochu do smyku. Ono se vzhledem k váze 350 kg ani není co divit. Musím podotknout i to, že jsme AIXAM CROSSLINE při našem testu nijak nešetřili a hlavně, že celý test probíhal výhradně v zimě a to na sněhu!
Závěrem
Musíme AIXAM CROSSLINE pochválit! Elegantní vůz určený pro náctileté řidiče se během našeho „zimního“ testování osvědčil. AIXAM nás příjemně překvapil nejen svým vzhledem, výbavou, ale i klidnou jízdou. Výhodu při parkování pak snad ani není třeba kdoví jak zdůrazňovat! To, čím nás ale AIXAM nepotěšil, je cena! Cena CROSSLINE startuje na 288.501 Kč a to včetně DPH! Verze LUXE je pak k mání za ne příliš lidovou cenu 341.000 Kč.
Ke cti AIXAMU lze ještě napsat, že své vozy nechává pravidelně testovat v nárazových testech a vlastně neustále tak zlepšuje jejich bezpečnost. Díky hliníkovému rámu a automatickému spuštění výstražných světel při nouzovém brzdění tak není slovo bezpečnost jen prázdným pojmem!
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi