Kymco Super 8 50 – čtyřtaktní sporťák
V roce 2009 představilo Kymco sportovní skútr s označením Super 8 50. Super 8 poháněl čtyřtaktní motor o výkonu 2,4 kW. Poháněl proto, že dnes je možné si skútr pořídit jak ve čtyřtaktní, tak ve dvoutaktní verzi. Právě dvoutakt nabízí výkon větší o 0,9 kW. V redakci jsme dostali možnost otestovat verzi čtyřtaktní. Pojďme se tedy na tohoto "sportovce" podívat pěkně zblízka!
DESIGN a ZPRACOVÁNÍ
Po desingové stránce není skútru co vytknout. Zubaté brzdové kotouče a kombinace barev spolu se samolepkami dělají ze Super 8 skútr vskutku sportovní, tedy alespoň co se designu týče. Plasty lícují tak, jak mají. Nikde nic nevrže nebo neskřípe. Ostatně na to jsme si už u této taiwanské značky zvykli.
Přístrojovka je velmi dobře čitelná a to i za slunce, přičemž ukazuje všechny potřebné informace včetně času. Digitální hodiny bohužel stále nejsou u skútrů menších objemů samozřejmostí a tak, i když se jedná o maličkost, potěší.
Právě maličkost jako digitální hodiny dozajista oceníte. Ač svým vzhledem se jedná o skútr sportovní, tak svou kubaturou se Super 8 řadí mezi skútry určené převážně do městského provozu. Při cestě do školy nebo do kina si tak přesný čas ověříte velmi snadno.
Rychlost, stav paliva, kontrolka dálkových světel a kontrolka blinkrů, kterou navíc charakterizuje i zvuková signalizace, (obava, že zapomenete na zapnutý blinkr, je tedy ta tam) to vše vám ukazuje příjemně podsvícená přístrojovka.
Sedlo je prostorné a pohodlné a to jak pro jízdu v jednom, tak pro jízdu ve dvou. Tady jsou ale už znát limity čtyřtaktního motoru. Pod sedlem najdete víčko nádrže a odkládací prostor, kam umístíte otevřenou helmu (JET-ku) a nějaké to příslušenství v podobě lékárničky, zámku a pár dalších drobností.
První výtku si neodpustím právě u nádrže. Odšroubovat víčko jde snadno a není zapotřebí žádného násilí. Problém je ale v tom, že pistole jde zasunout jen velmi málo a tak pokud stlačíte páčku pistole moc, můžete si být takřka 100% jisti, že benzín vystříkne buď na vás nebo do podsedadlového prostoru. Po prvním tankování jste na tuhle záležitost už připraveni a tak vás nezaskočí. Při průměrné spotřebě 3 l/100 km zase tak často tankovat nebudete…
Zavazadlový prostor, kam se bez potíží vejde otevřená helma, lze samozřejmě rozšířit pomocí kufru, který lze vcelku snadno připevnit na rám. Ten slouží zároveň jako madlo spolujezdce.
Příjemným detailem jsou pak výklopné stupačky pro spolujezdce. Není potřeba se ohýbat. Stačí jen nohou zavadit o „čudlík“ umístěný před stupačkou a ta pak vystřelí sama. Nohou ji pak opět stačí zaklapnout. Další maličkost, která potěší.
Pod řídítky má Super 8 háček na tašku nebo třeba batoh. Odkládací schránku ať už uzamykatelnou nebo neuzamykatelnou tu ale budete hledat marně.
MOTOR
Super 8 pohání vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu 2,4 kW, který dle homologace dokáže tenhle skútřík rozpohybovat až na rychlost 45 km/h. Po odstranění restrikcí se skútr z mírného kopečka dokáže rozjet až na cca 65 km/h.
Táhlé kopce nebo stoupání nemá ani designově sportovně laděná Super 8 ráda a skútr tam dosahuje rychlosti okolo 30 – 35 km/h. Co naplat, čtyřtaktní motor o objemu 49 ccm holt žádný závodník není. Možná právě proto je v nabídce už zmiňovaná dvoutaktní verze nebo verze o objemu 125 ccm. Proti funkčnosti čtyřtaktního motoru ale nemůžu říct křivého slova.
JÍZDA
Super 8 lze nastartovat buď mechanicky (nožně) nebo elektronicky. Po zmáčknutí páčky brzdy a tlačítka startéru se skútr ihned probouzí k životu. Čtyřtaktní motor příjemně vrní. Po otočení rukojeti plynu se Super 8 dává ihned do pohybu. Díky 14palcovým kolům zvládne skútr v pohodě i nějakou tu nerovnost, což na našich silnicích jistě oceníte.
Brzdy v kombinaci kotouče a bubnu fungují takřka na výbornou. Odpružení bych si uměl představit o něco měkčí, ale jde spíš o sílu zvyku. Maximální rychlost, tedy cca 45 km/h, dosahuje skútr poměrně rychle. Zde je znát mechanické a elektronické omezení, které brání tuto rychlost přesáhnout.
Dvojitý světlomet je dostačující a tak se nemusíte bát pozdních návratů. Skútr je homologován pro dvě osoby a i když jízda singl je o poznání pohodlnější, tak ani jízda ve dvou (zvlášť pokud za vámi sedí nějaká slečna) vám na pohodlí příliš neubere.
PŘÍSLUŠENSTVÍ
Skútr lze samozřejmě dovybavit jak originálním, tak neoriginálním příslušenstvím. V případě toho originálního se jedná o větší větrný štítek s ochranou na ruce.
V případě toho neoriginálního je zde široká nabídka od cestovního plexi, přes top case až po tuningový výfuk. Záleží jen na vás …. Nám byl k testování přistaven skútr s cestovním plexi, které sice o něco snižuje sportovní design, ale pohodlí, které nabízí, tento malý nedostatek několikanásobně vynahrazuje.
ZÁVĚR
Kymco Super 8 50 je podařený skútr. Svým designem je určený převážně pro mladé a v případě námi testovaného objemu pro náctileté tenagery. Za cenu 39.900 Kč dostanete do ruky pěkně zpracovaný, lehce obratný a úsporný skútr. Při našem testu jsme najeli víc jak 1500 km a až na první „problém“ s tankováním to bylo velmi příjemných 1500 km. V den focení nám pak příroda seslala krásnou sněhovou nadílku. Protože ale testujeme za každého počasí, tak nás "trocha" toho sněhu nemohla rozházet! :-) Některé fotografie jsme ale přece jen při té trošce sněhu raději nahradili ...
TECHNICKÉ PARAMETRY
Typ motoru | Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor |
Zdvihový objem | 50 (ccm) |
Výkon | 2,4/7500 (kW/ot. min.) |
Kroutící moment | 3,2/6000 (Nm/ot. min.) |
Max. rychlost (homologace) | 45 (km/h) |
Brzdy vpředu | Kotoučové |
Brzdy vzadu | Bubnové |
Hmotnost pohotovostní/celková | 108/262 (kg) |
Celková šířka | 745 (mm) |
Celková výška | 1220 (mm) |
Celková výška sedadla | 790 (mm) |
Objem palivové nádrže | 6 (l) |
Startér | Elektrický a nožní |
Velikost předního kola | 100/80-14 |
Velikost zadního kola | 120/80-14 |
Světlo přední | Halogenové |
Boční stojan - policajt | V základní výbavě |
Zámek řízení | V základní výbavě |
Převodové ústrojí | Variátor |
Pérování vpředu | Hydraulická teleskopická vidlice |
Pérování vzadu | Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená |
Foto: www.kymco.cz, www.skutrportal.cz
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi