APRILIA SRV 850 – SILNIČNÍ SUPERSPORT S VARIÁTOREM
Testovat nejrychlejší sériově vyráběný skútr na světě se nepoštěstí každý den. Tři dny v sedle Aprilie SRV 850 jsem si tak náramně užil. Proč to nepřiznat, na test SRVéčka jsem se docela těšil. Soudě podle čekací doby jsem nebyl sám, ale nic netrvá věčně a tak konečně přišla řada i na naši redakci. Krátké seznámení, podepsání nezbytných lejster a jde se na to!
Chvilku přemýšlím, jestli tohle je opravdu ještě skútr. Spojku nenacházím, nádrž (18,5l) je pod sedlem, řadit taky nemusím … ok … skútr to je …, i když ta přední maska je mi nějaká povědomá … a jak by taky ne! Stejnou nebo velmi, ale velmi podobnou masku má totiž APRILIE RSV. Tahle podobnost ale není čistě náhodná, naopak. Oba stroje totiž spojuje několik věcí, z nichž bych rád vypíchl ty dvě hlavní: SPORT a ITALSKÝ DESIGN.
Design je velmi subjektivní. Každému se líbí něco jiného, ale na SRV jsem nezaznamenal jiné než pozitivní reakce a ono se fakt není co divit. Za design a zpracování tak dávám palec jednoznačně nahoru.
Oblékám se a usedám do velmi pohodlného sedla. Co musím vyzdvihnout je, že sedlo je pohodlné nejen pro jezdce, ale i spolujezdce a to i při delších trasách. Odbrzdit ruční brzdu a startuji … To, že se nebude jednat o „klasický“ zvuk skútru jsem sice čekal, ale výsledek předčil mé očekávání! Velkou zásluhu na tom má i laděný výfuk ARROW, se kterým nám byla Aprilie zapůjčena. Zvuk tak předčí i kdejakou „dospělou motorku“.
Světla se zapínají automaticky, červeně podsvícená „palubka“ dává všechny potřebné informace, takže nezbývá nic než otočit rukojetí plynu a vyrazit.
Vyjíždím opatrně a zlehka. Už během prvních pár metrů zjišťuji, že pomalá jízda je pro SRV tabu. 4-taktní dvouválec chlazený kapalinou o obsahu 839 ccm a s maximálním výkonem 76 k při 7750 ot./min. prostě žádný hlemýžď není a nebude!
Beru za plyn a užívám si neuvěřitelného zrychlení. 100 km/h je na tachometru během několika málo vteřin a rozhodně to není konec! Maximálka je totiž až za hranicí 200 km/h a dostat se na ni je v sedle SRV docela hračkou!
A jak je na tom nejrychlejší sériově vyráběný skútr současnosti s brzdami? Bát se rozhodně nemusíte. O bezpečné zastavení se starají brzdy BREMBO. Brzdy jsou samozřejmě kotoučové. Vpředu jsou kotouče dva a vzadu jeden. Námi testovaný vzorek nebyl vybaven systémem ABS ani ASR, které jsou ve „volitelné“ výbavě.
Podvozek nelze než nepochválit. Při průjezdu zatáčkou si SRV drží stopu a i přes svou hmotnost (249 kg suché váhy) je poměrně snadno ovladatelné.
Takřka pokaždé, když máme zapůjčený skútr na test, nás potrápí počasí a ani APRILIA SRV nebyla výjimkou. Všechno zlé je pro něco dobré a my tak máme možnost vyzkoušet kapotáž SRVéčka na vlastní kůži. V případě tohoto „SUPERSPORTU“ už je to sice otřepané klišé, ale i tady musím hodnotit pokud ne výborně, tak alespoň chvalitebně. Do garáže přijíždím víceméně suchý. Víceméně proto, protože rukávy a rukavice kapotáž nijak nechrání. Ale upřímně, to snad žádný skútr :)
Doposud to jsou vesměs jen samá pozitiva, takže nastal čas podívat se na „zavazadlový“ prostor. Otvírám sedlo, kde očekávám jen nějakou minimální schránku, ale omyl. Svou integrálku (SHARK VISION-R ) tam sice nedám, ale jinou integrálku bez problémů. „Kufr“ je samozřejmě osvětlený a disponuje 12V zásuvkou. V sedle je již „tradičně“ umístěna pláštěnka.
Další odkládací prostor, než je ten pod sedlem, však budete hledat marně. Klíče, dálku od garáže nebo třeba mobil tak budete muset mít po kapsách … Prostor by tu přitom byl, třeba ve špičce sedla by se taková malá schránka nevyjímala vůbec špatně.
Doba, po kterou jsme mohli SRV prohánět, uplynula velmi rychle. Ve stanovený den skútr vracíme zpět a nezbývá než dopsat závěrečné hodnocení … Vlastně ... Cestou do Vrbovky, kam jsem jel SRV vrátit, jsem se zastavil natankovat. O ceně benzínu tu psát nechci, i když je víc než hrozná, ale u vedlejšího stojanu tankoval "kolega" motorkář. Slovo dalo slovo a nakonec jsem dostal zajímavou otázku: V čem si myslíš, že je vlastně takovejhle skútr lepší než motorka? Otevřel jsem sedlo, abych si schoval foťák, peněženku a RED... chci říct jeden nejmenovaný energetický nápoj. Nasadil helmu, rukavice a nastartoval, když v tom začalo zase pršet. Na nejbližších světlech jsem ho pak nechal daleko za sebou ...
Závěrem
Skútr křížený se Supersportem mající několik NEJ. NEJrychlejší a NEJvýkonnější sériově vyráběný skútr současnosti. SRV poskytuje vzrušení, zábavu a pořádnou dávku adrenalinu. Městské přibližovadlo to opravdu není, ale výhody skútru v podobě úložného prostoru a účinné kapotáže stále má!
Hodnocení:
Motor: +
Design: +
Podvozek: +
Kapotáž: +
Úložný prostor: Neutrální
Cena: –
Řetěz namísto bezúdržbového kardanu: -
Technické informace:
motor |
dvouválec, SOHC, 4-takt |
plnění |
elektronické vstřikování |
chlazení |
kapalinou |
vrtání x zdvih |
88 mm x 69 mm |
obsah |
839 cc |
max.výkon |
76 k při 7.750 ot./min. |
max.moment |
76,4 Nm při 6.000 ot./min. |
startování |
elektrické |
převodovka |
elektonicky řízený automatický vyriátor CVT |
rám |
dvojitý kolébkový z vysokopevnostních ocelových trubek |
přední brzda |
2x kotouč Ø 280 mmm, volitelné ABS |
zadní brzda |
kotouč Ø 280 mm, volitelné ABS a kontrola trakce zadního kola |
přední pneu |
120/70-16 " |
zadní pneu |
160/60-15 " |
délka |
2.237 mm |
šířka |
790 mm |
výška sedla řidiče |
780 mm |
palivová nádrž |
18,5 l |
emise |
EURO 3 |
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi