Fenomén jménem PCX podruhé …
Nazvat skútr fenoménem je možná příliš. Ne tak v případě PCX! PCX při svém představení zaujalo nejen cenou a designem, ale i technologií START/STOP, která byla u skútru použita vůbec poprvé! Následovalo několik desítek a stovek prodaných skútrů s tímto označením. Vítězství v kategorii Skútr roku v ČR pak nebylo žádným překvapením. V celosvětovém měřítku se pak bavíme o desetitisících prodaných skútrech a „titulu“ nejprodávanější skútr! Pár let po uvedení PCX o objemu 125 ccm je tu novinka. PCX 150!
PROČ 150?
Má navýšení o 25 kubíků vůbec smysl? Jak se v průběhu testu ukázalo, tak má! Hlavním důvodem ale asi bude to, že například v Itálii mohou na dálnici jen skútry, jejichž obsah dosahuje nebo převyšuje 150 ccm. A toto neplatí jen v Itálii …
DESIGN
Tady žádnou změnu nehledejte! PCX 150 je totiž od svého mladšího sourozence takřka k nerozeznání a jediným znatelným rozdílem je nápis na boku skútru, který oznamuje „PCX 150“.
Design je tedy stejný jako u 125 – sportovní a moderní zároveň. Právě vzhled je jedna z věcí, která na PCX 100% boduje, bodovala a ještě dlouho bodovat bude!
Lehkým zklamáním je pak pro mě přístrojovka. Ta totiž nedoznala žádné výrazné změny kromě kosmetické u kontrolky systému START/STOP. Digitální hodiny tu bohužel stále budete hledat marně.
OVLÁDÁNÍ
Ani tady se Honda nepoučila a tlačítka klaksonu a blinkrů jsou stále „jakoby prohozená“. PCX má totiž nejdříve umístěné tlačítko klaksonu a až pak blinkrů, což pro mě mělo za následek, že prvních pár km jsem troubil namísto toho, abych blikal.
Po několika dnech jsem si už zvykl, ale po přesednutí na jiný skútr se problém opakoval. Zkrátka a dobře tahle odlišnost mi prostě příliš nesedla!
Otvírání sedla a nádrže bylo naopak dotaženo k dokonalosti a tak při stlačení tlačítka FUEL plastové víčko nádrže nejen povyskočí, ale otevře se zcela. Tady se naopak HONDA poučila a otvírání nádrže dořešila ke spokojenosti nás uživatelů! Zabezpečení zámku třeba proti sirce je u PCX už samozřejmostí!
MOTOR
Motor o objemu 153 ccm dává najevo, že výkon, který je vyšší o 2,4 kW než u 125, je opravdu, ale opravdu znát! Maximální rychlost, které se nám podařilo s PCX 150 dosáhnout, pak skoro atakovala hranici 118 km/h. Nový čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec se tak osvědčil na výbornou! Aby také ne, když díky snížené hmotnosti pístu a dalším modernizacím bylo dosaženo až o cca 30 % menšího tření.
Větší výkon = větší spotřeba? OMYL! Spotřeba po celou dobu našeho testu, kdy jsme PCX opravdu nešetřili, nepřekročila 2,2 l! To znamená, že na jednu nádrž (5,9 l) lze najet necelých 300 km!
JÍZDA
Sedlo je pohodlné, prostor pro nohy dostatečný, odpružení dobré a mile překvapí i možnost změnit polohu nohou například při delší cestě.
Po stisknutí zadní brzdy a startéru se motor probudí k životu a skoro bezhlučně přede jako kočka na klíně. Stačí ovšem lehce polechtat plyn a z tichého a klidně předoucího skútříka se rázem stává zvíře jdoucí za kořistí. PCX vyráží kupředu s takovou chutí a dravostí, že ostatní plechovkáři, ale i motorkáři a skútříkáři se nestačí divit.
Pohodová cestovní rychlost je mezi 80 – 90 km/h, což je na město až DOST! Snadná ovladatelnost a malá šířka zaručují, že proplétání se městským provozem je s absolutní lehkostí a samozřejmostí.
Přední kotoučová a zadní bubnová brzda spolu se systémem CBS (Combined Brake System – aktivuje přední a zadní brzdu při stlačení zadní brzdové páčky pro jisté rozložení brzdné síly) se pak víc než dobře postarají o vaše bezpečné zastavení.
Pod sedlo se vejde nějaký menší nákup nebo otevřená přilba spolu s bundou. V případě, že si PCX hodláte pořídit pro cesty do školy a zpět, tak věřte, že batoh i s učením tam dáte taky!
Při horším počasí vás větrný štítek zrovna dvakrát neochrání, ale v nabídce je i plexi cestovní a protože jsem měl tu čest vyzkoušet jízdu i s ním, tak ho mohu vřele doporučit!
ZÁVĚR
Za cenu 62.900 Kč, která je mimochodem jen o 3.000 Kč větší než u PCX 125, dostanete skútr, jenž nabízí výborný design, dobré jízdní vlastnosti a znatelně větší výkon než jeho starší a slabší sourozenec. Jako bonbónek na závěr je pak spotřeba paliva, díky které vás cena benzínu nechává ledově chladnými!
TECHNICKÉ INFORMACE:
Typ motoru: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SOHC
Vrtání x zdvih: 58 x 57,9 mm
Zdvihový objem: 153 ccm
Kompresní poměr: 10,6 : 1
Max. výkon: 10 kW (8 500 ot. za min.)
Max. kroutící moment: 14 Nm (5250 ot. za min.)
Spouštění motoru: elektrické
Převodovka: automatická
Sekundární převod: variátor
Rozměry (D x Š x V): 1915 x 740 x 1090 mm
Rozvor: 1315 mm
Výška sedla: 760 mm
Světla výška: 130 mm
Objem nádrže: 5,9 l
Pneumatiky – přední: 90/90 14M/C 46P
Pneumatiky – zadní: 100/90 14M/C 57P
Odpružení – přední: 31mm teleskopická vidlice
Odpružení – zadní: kyvná vidlice s dvěma tlumiči
Brzdy – přední: 220 mm kotoučová
Brzdy – zadní: 130 mm bubnová
Provozní hmotnost: 129 kg
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi