QUADRO 350
Informace o "tříkolkách" vám přinášíme už delší dobu, ale podrobný test až nyní. Do rukou se nám dostala na našem trhu zatím ne příliš známá značka QUADRO. Když test novinky, tak se vším všudy! Vy se tak můžete těšit na naše postřehy nejen z městského a příměstského provozu, ale i z polních a lesních cest nebo slavné dálnice D1. Všude tam jsme testovali ... ušetřen nezůstal ani obchodní dům v centru Prahy - kluzká dlažba, dřevěná či kovová podlaha a dokonce eskalátory! Zkrátka máte se na co těšit!
První a zároveň obrovskou výhodou QUADRA je, že k jeho řízení vám postačí řidičský průkaz skupiny B (tedy na automobil)! Postačí ale není to pravé slovo. Pro řízení QUADRA musíte vlastnit řidičák na auto. S řidičákem na motorku tuhle „tříkolku“ prostě řídit nemůžete. Za to, že tomu tak je, může větší rozvor předních kol a „nožní“ brzda, kterou můžete, ale nemusíte využívat. Nemusíte proto, protože QUADRO má stejně jako „klasický“ skútr páčky brzd umístěné na řídítkách a tak je jen a jen na vás, zda budete brzdit rukou nebo nohou.
Obcházím skútr kolem dokola a musím uznat, že design je vcelku povedený. QUADRO nepůsobí nijak tuctově, ba naopak! LED-diodové zadní světlo a blinkry, sedlo prošívané červenou nití, sportovně laděný, modře podsvícený budík a výrazná přední maska dávají jasně najevo, že takhle se „obyčejný“ skútr netváří!
Proti všem zvyklostem není moje první cesta do centra města, kam je tenhle skútr primárně určen, ale moje první „testovací cesta“ vede do lesa, kde se chystám vyzkoušet výhodu 3 kol!
Trochu pesimisticky vjíždím na „trať“, kde se ještě před pár minutami proháněly dvě čtyřkolky a beru za plyn … zadní kolo dostává na blátě smyk a já nepadám! Zadek jde do strany, ale předek zůstává rovně. Během chvíle se v těchto nestandardních podmínkách s QUADREM sžívám a jízdu po blátivém povrchu si užívám. Musím přiznat, že jsem víc než příjemně překvapen! Bláto lítá na všechny strany, ale mě chrání účinná přední kapotáž a jen sem tam mi přistane nějaký menší kousek na nohavici. Trošku se škodolibým úsměvem si vzpomínám, jak jsem jen před pár hodinami QUADRO přebíral. Naleštěné a před nečistotami chráněné pod plachtou.
Asi po hodině blbnutí v lesech a na polních cestách vyrážím do nejbližší samoobslužné myčky, kde zbavuju skútr několikacentimetrového nánosu bahna, a i když už je dost pozdě, vyrážím směr centrum. Míjím Vyšehradský tunel, kde dělám několik fotografií a schválně vybírám cesty po kostkách a kolejích.
Zkouším brzdy, které mohu hodnotit jednám slovem ... VÝBORNÉ. 3 kotouče dělají svou práci vskutku výborně. Jasně se ukazuje, že 3 kola jsou prostě víc než 2 a o tom žádná! Stabilita je tu bezpochyby větší a skútr vám tak dává větší jistotu. Musím podotknout, že oprávněnou. Přední odpružení nelze než nepochválit. U zadního je to bohužel přesně naopak. Zadní odpružení je příliš tvrdé a tak každá větší díra o sobě dává až nepříjemně vědět.
Domů se vracím lehce před půlnocí a tak můžu ohodnotit i světlomety, které se jeví jako dobré. Při zapnutých dálkových světlech je možné dát hodnocení dokonce chvalitebné.
Druhý den vyrážím opět do centra, kde mám domluvené focení na terase obchodního domu MY na Národní třídě, kterému tímto děkuji za spolupráci. Ani já jsem nečekal, že focení se trochu „zvrhne“ a já si tak budu moci vyzkoušet i „jízdu“ po eskalátorech.
Na terase probíhá domluvené focení a já mám tedy příležitost vám skútr představit minimálně po té designové, ale i praktické stránce.
Přístrojovka se skládá z analogového otáčkoměru a digitálního ukazatele rychlosti, který ukazuje vše potřebné včetně digitálních hodin. Všechny kontrolky jsou přehledné a dobře viditelné i v ostrém slunci. Jedinou poznámku bych měl ke kontrolce zatažené ruční brzdy, kterou je nutné zatáhnout vždy, pokud nechcete dávat skútr na hlavní stojan. Kontrolka ruční brzdy je totiž zelená, což považuji za dost nezvyklé. U ostatních skútrů, ale i u aut je tato kontrolka vždy červená. Tak nějak mám zafixováno, že červená kontrolka = něco není v pořádku!
Pod řídítky je multifunkční skříňka zapalování, kterou nejenže startujete skútr, ale zároveň otvíráte nádrž a podsedadlový prostor. Zde bych měl jednu malou výtku. V případě, že skútr stojí a vy se chcete dostat do podsedadlového prostoru, musíte skútr „zapnout“, což považuji za zbytečné. Pod řídítky se pak nachází dva praktické odkládací kaslíky, z nichž jeden (ten spodní) je vybaven 12V zásuvkou. Bohužel ani jedna ze schránek není uzamykatelná.
Červená páka v kapotáži nalevo je ona ruční brzda. Paradoxně páka oproti kontrolce červená je :) Ta zablokuje skútr tak, že není nutné použít hlavní stojan, ale POZOR - ruční brzdu je nutné zatáhnout před uzamčením řídítek! V opačném případě brzdu zatáhnete jen zhruba do poloviny a skútr tak není stabilní!
Už zmiňovaný podsedadlový prostor je prostorný. Výrobce tvrdí, že je zde místo pro dvě helmy, což mohu potvrdit. Bohužel jen pro otevřené. Integrální přilbu jsem tam nedostal.
Víčko od 13litrové nádrže je umístěno ve středovém tunelu. Otevření probíhá pomocí už zmiňované multifunkční skříňky zapalování a samotné tankování je pak bezproblémové. K pohodlí přispívá i fakt, že víčko není nutné někam odkládat nebo držet, protože při otevření nádrže jen „odskočí“ a zůstává na „pružině“, přičemž nijak nepřekáží. Spotřeba během našeho testu nepřekročila hranici 5l.
Stupačky pro spolujezdce jsou jak jinak než výklopné. Stačí dotyk nohou a stupačka vystřelí do pohotovostní polohy připraveno.
Sedlo pro řidiče je pohodlné a to i při delších tratích. Jinak je tomu bohužel pro spolujezdce. Sedlo pro „batůžka“ je tak trochu do půlkruhu a sezení na něm je minimálně pro mě vcelku nepohodlné.
Focení se chýlilo ke konci a bylo na čase jet otestovat, jak se bude QUADRO chovat na dálnici. Zatím tahle tříkolka obstála jak ve městě, tak v lese. Při spatření eskalátorů a navoskované dlažby se ve vzduchu začala vznášet myšlenka … obstálo by QUADRO i tady? Protože obchodní dům byl plný lidí, zdálo se nemožné tuto myšlenku uskutečnit, ale nebylo. Ve 21:00 se zavírá a od 22:00 do 23:00 je za předem stanovených podmínek možné udělat "menší test" i uvnitř obchodního domu. Vyjíždíme tedy na dálnici směr BRNO, kde dosahujeme maximální rychlosti 144km/h (dle tachometru). Nejpomalejší tady rozhodně nejsme, ale skutečnou maximálku odhaduji na cca 130 – 135km/h, tzn. v mezích zákona :), přičemž průměrná a udržitelná rychlost na dálnici je cca 100 - 110km/h.
Je 22:00 a my se vracíme na místo činu. V obchodním domě je vše připraveno a tak můžeme začít! Najíždím na podotýkám vypnuté eskalátory. Přidávám plyn a výstup může začít … První schod, druhý, třetí, čtvrtý a pátý je úspěšně za mnou, ale dál zvítězil strach o testovaný vzorek, za který v průběhu testu přebíráme plnou zodpovědnost. No a já bych si taky nerad zlámal nějakou tu kůstku :) Upřímně si ale myslím, že i tady by QUADRO obstálo!!! Kluzká dlažba obchodního centra pak žádné překvapení nepřináší. I v případě menšího smyku zůstává QUADRO stát!
Přesně ve 23:00 vycházíme z obchodního domu. Protože na parkovišti stojí vzdálený příbuzný QUADRA Piaggio MP3 LT YOUrban, dělám několik „srovnávacích“ fotografií a vyrážím zpět k domovu.
Závěrem
Ještě před testem jsem byl takřka 100% přesvědčen o tom, že skútr jako QUADRO je „manažerský skútr“ určený do městského provozu, který svému majiteli nabídne výhody rychlé přepravy na skútru a to bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění na moto. A teď? QUADRO je skútr určený nejen do přeplněných velkoměst, kde vám velmi výrazně usnadní dopravu a přitom nabídne výrazně vyšší bezpečnost, ale zároveň skútr, s kterým se nemusíte bát vyrazit do terénu, kde vám nabídne velkou porci zábavy a adrenalinu! Reklamní slogan u QUADRA hovoří o novém požitku z jízdy a musím přiznat, že opravdu nelže!
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený jednoválec o objemu 313 ccm
Maximální rychlost: cca 120 km/h
Maximální výkon: 15,4 kW (21 PS) při 7000 ot/min
Maximální točivý moment: 23,7 Nm při 6000 ot/min
Příprava palivové směsi: elektronické vstřikování paliva
Mazání motoru: olejová lázeň – tlakové mazání
Zapalování: elektronické
Pohon: suchá odstředivá spojka
Primární převod: pohon CVT (bezstupňový variátor poháněný řemenem)
Emisní třída: Euro 3
Rám: trubkový ocelový
Přední odpružení: HTS-systém (pneuhydraulický systém náklonného zavěšení)
Zdvih odpružení zadního kola: 100 mm
Přední brzdy: 2 x 240 mm, kotoučové brzdy s hydraulickým třmenem
Zadní brzdy: 1 x 256 mm, kotoučové brzdy s hydraulickým třmenem
Přední pneu: 110/80 – 14“
Zadní pneu: 140/70 – 15“
Přední kola: 2,75 x 14“
Zadní kolo: 3,75 x 15“
Délka: 2270 mm
Šířka: 800 mm
Výška sedla: 780 mm
Úhel náklonu: 40° L/R
Pohotovostní hmotnost: 220 kg
Celková hmotnost: 480 kg
Objem nádrže: 13 litrů/3 litry rezerva
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi