Sbohem, Malaguti: zařízení závodu na prodej
Po 31 letech odchází jedna z italských legend. 180 pracovníků bude propuštěno do konce listopadu, už není naděje. Všechny pokusy najít nového kupce selhaly. Malaguti je tak další značka, která z motoristického světa zmizí v propadlišti dějin.
Je rozhodnuto - Malaguti definitivně zavírá. Vyklízení výrobních prostor započalo demontáží linek a prodejem vybavení. Potápí se tak další část tzv. "motor valley" (obdoba zamořské "sillicon valley", tj. oblasti, kde je velká koncentrace IT firem), kde dále zůstávají značky jako Ducati, Ferrari, Maserati, Bimota a další. Naděje, že přijde ochotný a seriózní zájemce o koupi historické továrny na motocykly v Castel San Pietro (blízko Bologni) patřícího rodině Malaguti, jenž vyrábí skútry od roku 1930, tak definitivně padla.
Možní uchazeči přitom byli. „Byla zahájena tři jednání ohledně prodeje, ale v posledních týdnech všechna selhala,“ řekl Giuliana Righi (FIOM/CGIL Bologna). „Máme za sebou dlouhou historii, ale v posledních letech došlo k poklesu prodeje. Lituji, že nejsme schopni konkurovat cenami. Přesto nechápu, proč je tak malý zájem. Těžko říct, zda byly nabídky adekvátní,“ dodává.
Vše začalo asi před dvěma lety, kdy mezinárodní krize snížila poptávku a dramaticky zredukovala prodej motocyklů. Vedení společnosti tak bylo nuceno přistoupit k propouštění. Když v listopadu loňského roku přišlo dlouho očekávané zotavení, bylo nutné sáhnout do rezerv. Ale nejen to. Podle Bologna FIOM zhoršila situaci absence vlastního obchodního plánu, který by oživil historickou společnost podporou seriózních investic.
„Nemluvíme o společnosti ve finančních potížích,“ pokračuje Righi, „v rozvaze představuje méně než 22 milionů eur peníze z rezerv. Naopak hovoříme o společnosti, která v posledních letech vytváří velký zisk, ale záměrně se nerozhodla investovat do různých technologií, protože nechce ohrozit svůj kapitál.“
A právě tohoto se týká názor odborů, jak by chtěly řešit krizi v motocyklovém průmyslu. „Myslíme si, že by oživení přineslo využití technologií šetrných k životnímu prostředí,“ říkají odboráři, "ale k tomu je zapotřebí, aby podniky zůstaly na našem území. Malaguti nejsou jediní, kteří se rozhodli odejít.“
Rodina Malaguti nakonec zdvihla bílou vlajku a 180 pracovníků (4x více než je přímých zaměstnanců Malaguti) se tak ocitne na dlažbě.
Nic nepřinesl ani zásah pěti poslanců Demokratické strany v Bologni (Benamati Gianluca, Antonio La Forge, Donata Lenzi, Salvatore Vassallo a Sandra Paw), kteří v posledních týdnech apelovali na ministra hospodářského rozvoje Paula Romani, aby konečně zaměřil svoji pozornost na krizi v motor valley. Poslanec Demokratické strany v Bologni na situaci upozorňoval ve svém projevu, kde mimo jiné řekl: "Tato vážná situace v poslední době vede k úpadku tradičních značek. V okolí Bologni hrozí podle odborů zrušení několika tisíc pracovních míst.“
Dnes se vrací štafeta do regionu Emilia Romagna, se kterým chce FIOM vést diskusi o budoucnosti Malaguti. Ta by měla být zahájena v nejbližších dnech. Brunori Sara, starosta města Castel San Pietro, doufá, že budou zachráněni pracovníci i výrobní komplex.
Zdroj: www.ilfattoquotidiano.it
Související články
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
PIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU PIAGGIO MP3
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2, vydaný v období od 1.1.2021do 31.08.2021, zákazník obdrží slevu ve výši 5.000 KČ.
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU, BEZPEČNOSTI A TECHNOLOGIÍ, JAKÉ SVĚT ELEKTROSKÚTRŮ JEŠTĚ NEVIDĚL• JEDNODUCHÝ LEHKÝ MOPED S TRADIČNÍMI HODNOTAMI...
BMW C1 znovu na scéně?
Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti představen v roce 2000. Jeho výroba byla ukončena pouhé 2 roky po té. Nyní to, ale vypadá, že by se C1 mohla vrátit zpět a...
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit koncorsium pro vývoj vyměnitelných baterií
Společnost Honda podepsala prohlášení o společném záměru s KTM, Piaggio a Yamahou s cílem vytvořit konsorcium pro vývoj vyměnitelných baterií pro motocykly a lehká elektrická vozidla
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi