Kymco Like 200i
Klasický elegán s veselou povahou. Tak by se dal nazvat tento model od Kymca.
Představení
Design, zpracování
První dojem, který jsem při spatření skútru měl, byl kladný. Like se mi prostě líbil.
Práce italského designéra Massimo Zanibonia je skutečně precizní, vyvážená a celek ve svém retro stylu působí velmi elegantně a nadčasově. Dílenské zpracování je na první pohled na dobré úrovni, plasty jsou kvalitní a dobře lícují, zapuštění a utěsnění ovládacích prvků je v pořádku a kvalitní gripy spolu s protivibračními závažíčky dávají tušit, že se zde na materiálu nešetřilo. Skútr rozhodně nepůsobí laciným dojmem.
Podsedlová schránka ukrývá odkládací prostor poměrně slušné velikosti, ale bohužel je tak mělký, že se do něho nevejde ani běžná přilba typu Jet. Výrobce si je této skutečnosti zřejmě vědom a proto vybavuje skútr i kufrem, který problém s uložením přilby vyřeší. Dno kufru je vybaveno pryžovou výstelkou, takže se v něm uložené předměty nemlátí a ani se neodřou. Další překvapivě velký úložný prostor je ve schránce na předním panelu. Prostor je rozdělen na dvě poloviny a pravá z nich skrývá i 12V zásuvku. Ta je funkční pouze při zapnutém klíčku a tím je bohužel omezena možnost např. nabíjet telefon v zaparkovaném skútru nebo dobíjet přes zásuvku baterii. Výrobce tady dává jasně přednost bezpečnosti před praktičností.
Testovaný skútr byl vybaven ochranným plexi střední velikosti od italského výrobce, které v místě montážních úchytů vykazovalo drobné praskliny. S největší pravděpodobností to ale nebylo vadou plexi, ale chybnou montáží, při které byly nadměrně utaženy upevňovací šrouby. Plexi na skútru nepůsobilo rušivě a jak se v průběhu testu ukázalo, byla jeho funkčnost velmi dobrá.
Motor
Výrobce osadil tento model motorem o obsahu 163 ccm s výkonem 8,5 kW při 7500 ot./min. a max. točivým momentem 12 Nm/6000 ot./min. Motor má kultivovaný chod v celém rozsahu otáček, i když nějaké drobné vibrace se k jezdci přes podlahu, sedačku i řídítka ve vyšších otáčkách dostanou. Jak teplé, tak i studené starty jsou díky vstřikování naprosto bezproblémové a po celou dobu testu startoval skútr okamžitě. Výrobce předepisuje servisní interval výměny oleje a seřízení ventilů jednou za 5000 km.
Praxe
Usednutí za řídítka
Při prvním usednutí za řídítka skútru jsem zaregistroval poměrně malou vertikální vzdálenost mezi podlahou a sedlem, nutící k většímu pokrčení nohou, a relativně malou vzdálenost kolen od předního panelu - dlouháni by zde mohli mít problém. Rovná podlaha skútru je výhodou při přepravě různých tašek apod., ale mnoho prostoru pro změnu pozice nohou při delší jízdě neposkytuje. To je ale u této velikosti skútrů samozřejmé. Zrcátka se za jízdy nechvějí a i když je v nich částečně vidět i ruce jezdce, je z nich výhled dobrý. Světlá výška je dostatečná a najíždění nebo sjíždění běžných chodníků a podobných překážek nedělá potíže. To je zejména v městském provozu velmi důležité.
Motor
Motor je dobře odhlučněn a skútr je tichý. Pokud jej nastartujete někde v noci na sídlišti, není velká pravděpodobnost, že by vám někdo vynadal. Po otočení plynovou rukojetí skútr velmi slušně akceleruje a zrychlení je lineární až do dosažení maximální rychlosti. Pro běžný městský provoz je zrychlení naprosto dostačující a většinu automobilů necháte při startu z křižovatek daleko za sebou.
Maximální rychlost udávaná výrobcem v přiloženém manuálu je 95 km/h. Při měření na bývalém zkušebním úseku UVMV byla za pomoci dvou vyzkoušených přístrojů GPS naměřena při třech jízdách v obou směrech jednotná rychlost 93 km/h. Je zcela zřejmé, že je max. rychlost omezena výrobcem. Motor má pocitově určitě na víc, nehledně na to, že maximálkou uhání skútr vesele i do menšího kopce. V tachometrových cca 105 km/h je najednou konec legrace a skútr se víc nerozjede ani z kopce. Akcelerace po rovině z klidu do maximální rychlosti trvá přibližně 25 vteřin a v celém rozsahu je plynulá bez výkonových děr nebo špiček. Tachometr vykazuje optimistickou výchylku 8-10 km/h v celém rozsahu.
Podvozek
Odpružení je u tohoto modelu naladěno vyloženě sportovně a tak cítíte doslova každý kamínek na silnici. Pro delší ježdění po městě nebo po nekvalitních silnicích je to velmi nepříjemné a unavující. Přesto, že jsou zadní pružící elementy seřiditelné, je i v „nejměkčí“ poloze pérování velmi tvrdé. Tvrdší je i nastavení předních vidlic. Pokud se ale se skútrem budete pohybovat po kvalitních silnicích, budete spokojeni. Těm, kteří se rádi svezou sportovnějším způsobem, bude naopak tvrdší pérování vyhovovat. Není mnoho skútrů této kategorie, které umožňují tak razatní projíždění zatáček, mají tak dobrou odezvu podvozku při ostřejším stylu jízdy a působí tak jistě při agresivním brždění, jako právě Like 200i. I při obsazení dvěma osobami na hranici povolené nosnosti se odpružení při jakémkoli stylu jízdy nedostalo na hranice svých možností.
Like 200i je celkově velmi lehce ovladatelný a obratný skútr, který ani při maximální rychlosti nevykazuje žádný neklid a citlivost na boční vítr a turbulence za většími vozidly je spíše podprůměrná. Použité pneumatiky SAVA 120-130/70-12 MC29 Sporty jsou kvalitní a v průběhu celého testu včetně jízdy v dešti s nimi nebyly problémy.
Brzdy
Velkou jedničku by si výrobce zasloužil za brzdy. Ty jsou prostě vynikající. Velmi citlivé dávkování a výborný brzdný účinek umožňují brždění až na samé hranici adheze a výrazně přispívají k bezpečnosti provozu.
Spotřeba
V průběhu testování byla průměrná spotřeba 3,6 l/100 km při ujetých 670 km. Testovací jízdy ale probíhaly v režimu maximálního výkonu a tak je pravděpodobné, že spotřeba v běžném provozu bude určitě menší.
Shrnutí
Klady
- Zapnuté blinkry mají akustickou signalizaci, která upozorní řidiče na jejich činnost.
- Za celou dobu testu na skútru nikde nic nedrnčelo, neklepalo ani nevrzalo.
- Velmi dobrá funkce plexi, které usměrňovalo proud vzduchu nad hlavu jezdce, umožnilo jízdu bez brýlí, dobře chránilo i ruce a i jízda v silném dešti s ním byla bez problémů.
- „Poziční světla“ skútru, která jej v noci zvýrazňují a přispívají určitě k bezpečnosti.
- Bezproblémová jízda ve dvou lidech, pohodlí pro spolujezdce, výklopné stupačky.
Zápory
- Zadní madlo je doplněno o „estetický“ prvek, který znepříjemňuje manipulaci se skútrem a který je náchylný k prasknutí, pokud se ho někdo snaží k manipulaci použít. Výrobce na to upozorňuje nálepkou, která působí dost směšně.
- Při tankování stříká benzín z hrdla nádrže, do které nejde hlavice víc zasunout kvůli kontrolní přepážce. Po natankování těsně nad přepážku vytéká při manipulaci se skútrem benzin přes zátku nádrže do prostoru určeného pro „přelití“ nádrže pod víčkem a silně zapáchá v podsedlovém prostoru.
- Při jízdě v noci se projevuje nestejnoměrné osvětlení přístrojů, jen průměrný výkon světlometu a oslňování řidiče jeho horní hranou.
- Možnost náhodného vypnutí hlavního světlometu vypínačem lehce zaviní nechtěnou jízdu potmě.
- Při delší jízdě obtěžují drobné vibrace v podlaze a tvrdé odpružení.
- Absence parkovací brzdy.
Závěr
V průběhu celého testu jsem měl ze skútru dobrý pocit a nenašel jsem žádný závažný problém, který bych mu mohl vytknout. Designově i funkčně velice povedený stroj s dostatečným výkonem pro městské i mimoměstské ježdění, který uspokojí většinu potencionálních zájemců.
Video: Akcelerace z 0-100Km/hod
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi