Quadro 3D - vážný konkurent pro Piaggio MP3
A je to oficiální! V Miláně byla předložena seriózní alternativa ke značce Piaggio MP3. Společnost Fruit Company Quadro Technologies tato vozidla založila na stejném technologickém principu jako Piaggio své MP3 - a jejich jízdní vlastnosti vám vezmou dech!
Představení
Začátkem tohoto měsíce byl oznámen příchod nového typu zařízení - Quadro - skútr se dvěma koly se systémem pro náklon v zatáčkách, jako u MP3 Piaggio.
Quadro Technologies (vlastněný Marabese Design) představil dvě vozidla, tříkolku a také čtyřkolku. Tato společnost byla již u konceptu MP3, v soutěži s modelem Piaggio se očekávají stejné vlastnosti.
Nyní některé informace a nové obrázky. 3D pohání 350 cm3 jednoválec s hmotností nižší než 200 kg, MP3 je těžší, váží cca 220 kg. Stroj by měl být díky nižší hmotnosti více ovladatelný a mít především vyšší trakci. Quadro 4D má motor o obsahu 500 cm3, 40 kW. Obě vozidla jsou k dispozici pro držitele řidičského oprávnění skupiny B. Jsou navržena v Itálii, jejich produkce je pak svěřena továrně tchajwanské značky Aeon.
Obě jsou vybavena velkou kapacitou zavazadlového prostoru. Podsedadlová část u 3D pojme dvě integrální přilby, u 4D sem můžete uložit dvě integrály a ještě kupříkladu 17-palcový notebook. Zatímco výroba Quadro 3D 350 bude brzy zahájena, zahájení výroby 4-kolového modelu je stále připravováno. 85 % očekávaného obratu je na trhu v Evropě a 30 % mimo Evropu. 4-kolové Quadro bude mít výkon asi 40 koní a umožní manévry nemyslitelné pro motocykl, jako je jízda po nerovnostech, schodišti, náklony přes vlhké tramvajové koleje, po šikmých plochách atd.
Quadro se bude vyrábět v Tchaj-wanu se součástí italských komponentů. První model, který bude vybaven elektromotorem, bude 3D 350. Na závěr studie je již připravena off-road verze 4D, přemění ho z cestovního na vozidlo "terénní".
Brzdy jsou velmi slušné. Podle testů trvá pouhých 12 metrů k zastavení z rychlosti 60 km/h. V současné době se studuje možnost instalace ABS.
Více sportovní
Ještě předtím, než se budeme věnovat technice, podíváme se na vzhled. 3D Quadro vyniká nad Piaggio MP3 LT mnohem více sportovním designem. Linky jsou štíhlejší a hrany ostré. Estetické začlenění tvarů se zlepšilo, celé zařízení nepostrádá dynamiku.
Návrháři systém řízení neskrývají, vybrali si jiný přístup, aby jej lidské oko bylo schopné sledovat v pohybu ve stylu konfigurace připomínající vozy Formule 1.
Jak můžete vidět ve fotogalerii, přístrojové vybavení také hraje do karet sportovnímu stylu, například jednolitá a kompaktní přístrojová deska. Na tomto prototypu jsou plasty hladké a doufáme, že konečná verze dostane více líbivou povrchovou úpravu.
Technika
Motor od firmy Aeon je vyroben v Tchaj-wanu. Je to válec 313 cm3 s 4 ventily na válec. Je vodou chlazený a bude pravděpodobně poháněn elektronickým vstřikováním, splňuje normy Euro3 a je přizpůsoben evropským právním předpisům. Jeho výkon bude nižší než 20 kW, čímž je přinejmenším rovnocenný s motorem Piaggio 300 cm3, bylo potvrzeno 23 koní při 7500 ot./min na skútru Aeon Urban 350i.
Ale pojďme se podívat na ještě zajímavější věc - systém řízení. Vidíte MP3 LT? No, není to totéž. Vyvinutý systém Quadro má dvojité lichoběžníkové nosníky a to přináší nejméně tři teoretické výhody:
Výhoda první: Nízké těžiště
Zatímco lichoběžník, který umožňuje sklon, se u Piaggio nachází těsně pod sloupkem řízení, jsou nejtěžší části 3D Quadro ve výšce kol. Těžiště se tedy logicky sníží. Kola mají průměr 14 palců proti 13 u MP3 LT. Oboje velmi hraje ve prospěch stability.
Výhoda druhá: Směr, sklon a odpružení odděleno
Brzdění a úhel natočení řídítek jsou řízeny odděleně. Hlavní trojúhelník pracuje s hydraulickým tlumičem s progresivním přenosem. Kola by tedy měla na asfaltu sedět jako "přilepená" bez ohledu na jeho stav. Řídítka jsou připojena ke kolům závěsným systémem, který umožňuje použití ramene páky pro zvýšení svého úsilí a tím usnadňuje sevření. Jak tvrdí Riccardo Marabese, mladý generální ředitel Quadro, je 3D určena lidem, jejichž zkušenost s řízením motocyklů je malá. Ještě si chvíli počkáme na test pro posouzení účinnosti, ale technologie vypadá slibně také proto, že zaznamenává pokrok v oblasti průmyslových odlitků.
Výhoda třetí: Brzdový systém
Další výhodou této koncepce je, že během brzdění se absorbuje energie přímo přes spodní trubky rámu. Za ideálních podmínek jsou nárazy do sloupku
řízení minimální ve srovnání se skútrem s teleskopickou vidlicí, jako MP3 LT.
Brzdění by mělo mít rychlejší nástup a účinek ponoru by
měl být snížen. Možnost adheze je značně zvětšena, výrazně přispívá ke
zkrácení brzdné dráhy.
Přístupnější masám
Ve snaze o rozšíření zákaznické základny 3-kolových skútrů inženýři pracovali na ergonomii a hmotnosti. I když vnější rozměry jsou téměř shodné s Yamahou Majesty 400, sedadlo se zdá nižší než u většiny skútrů GT 125 cm3.
Rozvoj systému řízení Quadro nabízí příležitost k přehodnocení designu podvozku. Hmotnost 190 kg, to je o 30 - 40 kg lehčí než MP3 LT. Způsob zavěšení kol, kdy se těžiště přesunulo co nejníže, zakrývá váhu navíc oproti 300 cm3 skútru.
Quadro bude dostupný i peněženkám 3-kolových nadšenců, měl by dorazit do obchodních zastoupení na jaře za cenu necelých 7.000 €. Cena je nižší díky partnerství italské značky s Aeonem, který bude montovat 3D ve svých továrnách na Tchaj-wanu, stejně jako to již dělá pro americkou Polaris ATV. Jednotlivé části systému řízení a brzdění budou vyráběny v Itálii a Španělsku.
Quadro technologie a její výhody
Technologie MP3 zdůrazňuje koncepci motocyklu,
zavádí pokrokové a unikátní řešení, které umožňuje paralelní pohyb kol při náklonu, takže podporují vozidlo ve všech bodech na jakémkoliv povrchu silnice a za všech jízdních podmínek.
Oficiální prezentace se
uskuteční během nadcházejícího EICMA v Miláně.
Text a foto: internet
Upravil: Miroslav Tkáč
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi