Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test
Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi chováme ne právě v rukavičkách. Naprostou novinkou je to, že skútr neparkujeme v garáži (ne snad, že bychom ji nevlastnili), ale necháváme ho stát pod širým nebem, kde je vystaven větru, dešti, sněhu, slunci a dalším přírodním vlivům. Skútr, v jehož sedle máme najeto přes 3000 km, zatím funguje bez jakékoliv poruchy. Žárovky svítí, šrouby nereznou a po zimě stačilo jedno stisknutí tlačítka start a skútr se probudil ze zimního spánku s naprostou samozřejmostí a jistotou.
Keeway CityBlade 125 jsme uložili k zimnímu spánku koncem října loňského roku. Nooo, uložili není to pravé slovo. Zkrátka a dobře jsme skútr zaparkovali do garáže a nechali ho svému osudu. Neprobíhalo žádné občasné startování ani údržba baterie, a přesto skútr po více jak 5 měsících naskočil na první pokus!
Stačilo dotankovat benzín a vyrazit k dalšímu testování. Skútr stále funguje na výbornou a po očištění brzdových kotoučů zmizelo i ono nepříjemné pískání při brzdění. Spotřeba se ustálila na 3,1 litru / 100 km a jízdní vlastnosti se nijak nezměnily. Rozhodli jsme se dát skútru pořádné kapky a vyzkoušeli cestování ve dvou, parkování pod širým nebem a s nějakým tím zahříváním před startem si hlavu také nelámeme.
Jízda ve dvou CityBladovi nijak nevadí, i když už na první pootočení plynu je znát, že singl je singl. Maximální rychlost klesne z tachometrových 92 km/h na tachometrových 80 km/h, ale i to stačí na to, abyste to nandali strojům značky Simson či Jawa. Při plném naložení (2 osoby a nákup cca 180 kg) jsou znát limity motoru, který má výkon 6,9 kW. Naopak vyzdvihnout musíme brzdy a podvozek, který si i při jízdě ve dvou hravě poradí s menší i větší nerovností a brzdy lze stále označit za excelentní!
Jízda v jednom je pro CityBlada přece jen pohodlnější, a tak jsme se po cca 100 km vrátili k ní. Záměrně píšeme pro CityBlada, protože řidič i spolujezdec mají místa skoro až na rozdávání.
Všeobecnou "pravdou" byla skutečnost, že skútry čínské výroby prostě a jednoduše reznou. Garáž jsme nechali garáží, plachtu plachtou a skútr vystavili 24 hodin denně rozmarům matky přírody. Po 2 měsících můžeme zatím říct jediné: skútr nerezne! V testu budeme pokračovat i nadále, takže náš skútr v garáži či pod plachtou rozhodně neuvidíte. Jediná část, která je přece jen tu a tam přikrytá, je sedlo :-)
A jak tedy skútr zhodnotit po necelém roce užívání? Skútr funguje přesně tak, jak má. Ráno přijdete a nastartuje, po dobu jízdy reaguje na plyn, brzdí a díky cestovnímu plexi nám poskytuje i vcelku přijatelnou ochranu před špatným počasím. Na pár mušek jsme ale narazili... Jednou z nich je kecající palivoměr. Natankujeme tzv. full a palivoměr nám ukazuje přesně půlku nádrže. Stačí pár desítek kilometrů a srovná se, ale jak mu můžeme důvěřovat? V jednom z předchozích článků jsme zveřejnili výzvu všem těm, kteří Keeway CityBlade 125 vlastní a chtějí s námi na jeho testování spolupracovat, aby nás kontaktovali na info@skutrportal.cz. A právě z poznatků těchto majitelů a uživatelů víme, že palivoměr je skutečně slabinou CityBlada. Výjimkou není ani případ opačný, kdy Keeway ukazoval ještě polovinu nádrže, ale ve skutečnosti byl v nádrži už jen vzduch.
"Muška" u skútru za bezmála 50 000,- Kč sice zamrzí, ale dá se překousnout. Každopádně skútr je v záruce a tak jsme se kecající palivoměr rozhodli řešit při další garanční prohlídce, která je předepsána ve 4000 km. Do redakce nám přišla i "stížnost" na fakt, že skútr lze na rozdíl např. od Hondy PCX obtížněji "tunit", protože na něj nejsou k dostání tuningové díly. I když tuningem se příliš nezabýváme, rozhodli jsme se podívat i tomuto problému na kloub a věřte nebo ne, stačí jen chvilku hledat a voalá ...
Laděný výfuk, válečky, CDI, nastavitelné plexi a spousty dalších optických tuningových dílů najdete na www.ebay.com a dalších podobných internetových stránkách. Náš redakční Keeway však i nadále zůstane v originálním provedení. Na naše další poznatky se můžete těšit už brzy na www.skutrportal.cz a máte-li vy sami osobní zkušenost s tímto skútrem, napište nám na info@skutrportal.cz
Naše hodnocení: 96%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (7 komentářů)
Anonym1, 26.11.2017 v 12:02
kvido99, Bostav je typický kretén...volič TOPKY, Pražská kavárna, Free Tibet apod....já sice nemám keewaye, ale znám jednoho, co má Logika, a výkonově stejný s Esháčkem, a je o 40 000 levnější...
kvido99, 31.5.2017 v 11:38
Fascinuje mě, jak někdo neustále kritizuje čínské skůtry a přitom ho většinou nikdy neměl, zaujatost uživatele ,,Bostav" je až směšná.
satanachist, 6.5.2017 v 10:19
měl jsem taky čínu - padesátku Kentoya Sharky. Kdyby nebylo schváleno řízení 125 ccm s béčkem, tak jej mám asi dodnes. Najeto 6000 km bez poruchy a šel ke klukovi, který jej otunil 70 ccm válcem a jezdí jak drak. Takže antičíňané, není vše tak jak si myslíte.
P.S. Představte si, že některé díly do Volva, BMW, Ferrari nebo Bentleye vyrábí Rumuni, Moldavci, Ukrajinci apod. v naší fabrice....
Otevřít diskuzi