Učme se přežít!
Při řízení motocyklu v provozu platí víc než kdekoliv jinde, že i malá chyba může být krutě trestána a může mít tragické následky. Většina vážných dopravních nehod motocyklistů je v silničním provozu spojena s přeceňováním schopností, nedostatečnými zkušenostmi, ztrátou sebekontroly atp. Tyto příčiny dopravních nehod můžeme také nazvat nedostatečnými dovednostmi. V autoškole se motocyklista naučí spoustu věcí spojených s provozem, nicméně zde není prostor na trénování rizikových situací, které v provozu mohou nastat. Nehledě na to, že každý motocykl se chová odlišně a při tréninku se musí s těmito odchylkami počítat. Jinými slovy - statistiky, popisy dopravních nehod a naše zkušenosti říkají, že žádný leták nehodovost motocyklistů nevyřeší. Jedinou cestou je cesta důkladného a opakovaného tréninku jízdních dovedností. "Učme se přežít!" je nejlepší cestou, jak začít. Náš tým má za sebou více jak 700 odučených motocyklistů.
Česká republika se dlouhodobě řadí ke státům EU s nejtragičtějšími statistikami dopravních nehod. Za klíčovou příčinu považujeme absenci efektivního celostátního systému řízení oblasti bezpečnosti silničního provozu v ČR. Rovněž tak zainteresované veřejnoprávní i podnikatelské subjekty postrádají v dané oblasti společnou inspirativní a přitom dlouhodobě perspektivní filozofii přístupu, jež by byla současně přirozeně akceptovatelná pro širokou veřejnost. Řada zemí se přitom může pochlubit dlouhodobě příznivými statistikami dopravní nehodovosti. Pochopily, že není možné se smiřovat s tím, aby lidská pochybení v silniční dopravě byla trestána vážným zraněním či dokonce smrtí. Každý usmrcený v silničním provozu je považován za důsledek nikoliv individuálního, ale naopak systémového – celospolečenského – selhání. Jedinou akceptovatelnou vizí je Vize Nula, tedy cíl, aby v souvislosti se silniční dopravou nikdo nezemřel. Každý zmařený lidský život, každé závažné zranění představuje obrovskou tragédii nejen pro postiženého, ale desítky dalších jeho blízkých, přátel, spolupracovníků… Vlastně platíme za to všichni, i my, kteří oběti nehod osobně neznáme, musíme přispívat na reparaci přímých i dlouhodobých následků nehod.
Naším posláním je budování vztahů se širokým spektrem partnerů a každodenními aktivitami přispět k významnému snížení závažné dopravní nehodovosti a jejích následků (a tím i ke zlepšení kvality života každého z nás). Rovněž tak se snažíme přispět ke kultivaci dění na našich silnicích.
Naším cílem je být jedním z lídrů při prosazování implementace nového systému řízení oblasti bezpečnosti silničního provozu v ČR, a to v duchu filozofie dané Vizí Nula. Rovněž tak aspirujeme na dosažení špičkové úrovně provádění dopravně bezpečnostních akcí a aktivit určených široké veřejnosti.
Hodnotami, na kterých stavíme, jsou
kreativita,
inspirativnost pro ostatní,
férovost,
příjemné jednání.
Dlouhodobě se zaměřujeme na programy a projekty v následujících oblastech:
Bezpečnost dětí a mládeže v dopravě
Česká republika se tradičně řadí ke státům s nízkou fatální nehodovostí dětí. Bezesporu se jedná o důsledek péče, kterou dlouhodobě věnuje naše společnost předávání potřebných znalostí a dovedností dětem už od předškolního věku.
Naše organizace se v uvedené oblasti angažuje především v dopravní výchově. Pozornost je ovšem věnována i akcím určeným pro rodiče. Rovněž tak je pracováno i se širokou veřejností, aby si uvědomila zvýšenou ohroženost dětí a mládeže v silničním provozu. Naše aktivity ovšem cílí nejen na konkrétní dopravně bezpečnostní témata, ale i na budování tzv. hodnotového systému. Způsob života a vztah k okolí se významnou měrou podepisují na dění na silnici. Kvalitní příprava nastupující generace zásadním způsobem rozhoduje o postoji budoucí generace k problematice bezpečnosti silničního provozu. O budoucích statistikách dopravní nehodovosti rozhodujeme již dnes…
Bezpečnost motocyklistů
Motocyklisté jsou nejohroženější skupinou účastníků silničního provozu. Tradičně se připisuje vina za smrtelné nehody s jejich účastí právě jim, nicméně v téměř polovině případů je viníkem jiný účastník silničního provozu. Naše aktivity zaměřené na předávání znalostí a dovedností jezdcům v jedné stopě proto cílí nejen na to, aby motocyklisté usedali za řídítka s náležitou pokorou, ale aby si rovněž byli vědomi rizik pocházejících od jiných.
Bezpečnost cyklistů
Cyklisté nesporně patří k nejohroženější skupině účastníků silničního provozu. Jízda na kole je přitom ve stále větší míře považována nejen za pragmatický způsob přepravy, ale i za oblíbenou volnočasovou aktivitu. Za řídítky potkáváme děti, jejich rodiče i prarodiče, představitele všech sociálních skupin. Na kole se ovšem jezdí nejen na silnicích, ale i na horských či vinných stezkách, podél řek, zkrátka cestou necestou. Ovšem i zde číhá na cyklisty nebezpečí v podobě možné nehody. Naše aktivity věnované cyklistům jsou proto zaměřeny na obecnou prevenci vzniku zranění v souvislosti s jízdou na bicyklu.
Komunikace aktuálních dopravně bezpečnostních témat
Problematice bezpečnosti silničního provozu se věnujeme komplexně. Žádné téma nepovažujeme za nezajímavé. Naše akce určené široké veřejnosti jsou pojímány tak, aby předávané znalosti a dovednosti byly pro návštěvníky našich akcí maximálně srozumitelné, současně pak dbáme na to, aby návštěva námi pořádané akce byla pro každého nezapomenutelným zážitkem. Zkrátka umíme nejen poučit, ale i pobavit a potěšit.
Výzkumná a publikační činnost
Velkou pozornost věnujeme i výzkumné a příslušné publikační činnosti. Podíleli jsme se na zpracování tří výzkumných projektů zaměřených na definici efektivního provádění přípravy nových řidičů a provádění jejich zkoušek, rovněž tak na vzniku návrhu věcného záměru tzv. autoškolského zákona a návrhu implementačního plánu změny systému řízení systému bezpečnosti silničního provozu v ČR. Pravidelně se aktivně účastníme konferencí a seminářů zaměřených na problematiku bezpečnosti silničního provozu, rovněž tak se věnujeme publikační činnosti.
Tým silniční bezpečnosti je značka, pod kterou vykonává své aktivity již od roku 2010 nezisková organizace Bezpečně na silnicích o.p.s. Jejím hlavním posláním je prostřednictvím vhodných preventivních programů a aktivit přispívat ke snižování výskytu závažných dopravních nehod.
V letošním roce vypisuje Liberecký kraj dalších 6 termínů. Před registrace je možná již nyní. Po vyplnění registračního formuláře vás budeme kontaktovat s upřesněním informací. V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Registrujte se prosím ZDE
VŠECHNY KURZY JSOU PRO ÚČASTNÍKY ZDARMA
Související články
SPEEDS CITY aneb hlavu máme každý jen jednu
O tom, že helma je při jízdě na skútru nebo na motorce nezbytnou nutností, není třeba pochybovat. V redakci jsme měli možnost vyzkoušet už pěknou řádku helem, ale zatím ani jedna nezažila přímý střet s asfaltem ... Premiéru si však docela nedávno odbyla otevřená přilba tzv.: JETka od...
Bosch Help Connect aneb první pomoc pro motocyklisty
Bosh vyvinul záchranný systém pro motorkáře známý z moderních automobilů. V případě nehody odešle automaticky Váš chytrý telefon zprávu o nehodě. Záchranné složky se s Vámi následně pokusí spojit. V případě, že se jim to nepovede, bude automaticky vyslána záchranka, která díky GPS lokaci ve...
EFA PŘIJALA CHARTU POŽADUJÍCÍ KVALITNÍ PŘÍPRAVU ŘIDIČŮ
Praha ve dnech 26. – 27. dubna hostila důležité zasedání Evropské asociace autoškol EFA, kterého se účastnili zástupci řady evropských zemí. Kromě běžné agendy byla pozornost věnována i kvalitní přípravě mladých a začínajících řidičů. Na tomto zasedání byl také přijat a vydán strategický...
Učme se přežít 2017
O projektu "Učme se přežít" jsme vás poprvé informovali loni v březnu. Od té doby proběhlo už několik kol, z nichž některých jste se zúčastnili i vy, naši čtenáři. Projekt pokračuje i v tomto roce a my pro vás máme aktuální termíny!
Brzdové světlo přímo na helmě aneb bezpečnost především
Reflexní helma či reflexní vesta už je více či méně zažitým standardem. Teď je tu novinka v podobě integrální helmy s integrovaným brzdovým světlem, které vydrží až 10 hodin na jedno nabití!!!
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi