Keeway CityBlade 125 - konkurence pro PCX?
Když se řekne Keeway, nejednoho z nás napadne Čína, je tomu ale opravdu tak? Společnost Keeway byla založena roku 1999 v Maďarsku s cílem stát se špičkou na regionálním trhu se skútry. Díky doslova raketovému startu se stal Keeway prémiovou značkou koncernu Qianjiang Group, který ročně vyrobí víc jak 1,2 milionů skútrů! Po 15 letech své existence přichází Keeway s modelem, který má ambice zatopit nejprodávanějšímu skútru současnosti. Má se začít Honda o své prvenství obávat? Jisté je, že Keeway CityBlade je tu v plné polní!
CityBlade 125 je absolutní novinkou ve stáji Keewaye. Moderní design, líbivé tvary i úroveň zpracování lze zhodnotit jako velmi povedené. Všechny plasty lícují zcela přesně, nikde nic nevrže ani neskřípe a vše je přesně tam, kde by to každý běžný uživatel skútru očekával.
Přední masce dominují 2 velké světlomety opatřené moderními LED diodami. Blinkry jsou sice poněkud zapuštěné, ale jejich svítivost je k nepřehlédnutí!!!
Přední plexi je spíš jen na ozdobu, a tak pro pohodlnější cestování bude nutné si pár korun připlatit a dokoupit plexi cestovní. Využít můžete jak originálního, tak neoriginálního příslušenství. Zadní část skútru je zúžena do špičky, ve které je umístěno zadní světlo, které je samozřejmě LEDkové. Designově velmi povedený je výfuk, který dodává skútru kapku sportovnější vzhled. Sedlo je opatřeno "středovým bobíkem" alá Honda PCX. A právě sedlo nás donutilo nad podobou s nejprodávanějším skútrem současnosti trochu popřemýšlet.
Model Cityblade se zřejmě nechal Hondou inspirovat nejen v sedle, ale i v několika dalších detailech. O okopírovaný stroj se ale rozhodně nejedná! Chybí středový panel, díky čemuž a sklopnému háčku není problém převézt druhou helmu či tašku s nákupem. Kapotáž byla uzpůsobena tak, že při delší cestě si lze změnit polohu nohou, což kolikrát nejde ani u skútrů silnějších kubatur.
Přístrojovka je kombinovaná a dobře čitelná. Kromě klasických údajů jako rychlost, stav paliva, otáčky atd. má Cityblade i digitální hodiny. Potěší i další drobnost v podobě výstražných blinkrů. Detail, který však doposud není u městských skútrů standardem. Zrcátka poskytují dobrý výhled a to bez nutnosti nějakého otáčení či naklánění. Skříňka zapalování je multifunkční a opatřena pojistkou proti nenechavcům. Podsedadlový prostor pojme jednu otevřenou přilbu a pár dalších drobností. Díky jeho rozměrům tu ani nepostrádáme osvětlení, ale pravdou je, že 12V zásuvka by se víc než hodila. Pakliže jsme doposud jen chválili, tak teď nadešel čas na mírnou kritiku.
Víčko od 7l nádrže, které je umístěno klasicky v podsedadlovém prostoru, je z poloviny zapuštěno, proto i bez motorukavic jsme měli problém s jeho vyndáním. Přitom by stačil o pár milimetrů větší úchyt a místo pro kritiku by nebylo ani zde.
Cityblade je poháněn vzduchem chlazeným agregátem o výkonu 6,9 kW, který dokáže skútr rozpohybovat až k tachometrovým 92 km/h. Problém nemá skútr ani při jízdě ve dvou. Kopce nebo táhlá stoupání zvládá skútr taktéž na jedničku. Při táhlém stoupání a jízdě ve 2 si dokáže udržet tachometrových 65 - 70 km/h. Příjemným překvapením je podvozek, jenž i díky stavitelnému odpružení pobírá nerovnosti na cestách s absolutní grácií. Díky subtilní "postavě" a váze, která činí pouhých 122 kg, je CityBlade snadno ovladatelný jak při jízdě, tak na místě. Samotnou kapitolou jsou kotoučové brzdy na obou kolech, které má Keeway doslova excelentní.
Závěr
Konečné hodnocení se nám po více jak 400 najetých kilometrech psalo snadno. Keeway CityBlade nás v redakci velmi příjemně překvapil nejen vzhledem či jízdními vlastnostmi, ale především velmi zajímavou cenou. Za necelých 48 000,- Kč nabízí Keeway opravdu hodně muziky! Skútr si tak od nás odnáší velmi vysoké hodnocení a optimistickou prognózu do budoucnosti. Sice nevíme, jestli CityBlade Hondě PCX v prodejích zatopí, jisté však je, že na to má. A protože v redakci sice důvěřujeme, ale ještě radši prověřujeme, pokusíme se CityBlada získat k dlouhodobému testu!
PS: Po vzoru Hondy PCX je už nová várka CityBlada nabízena s inovovaným sedlem. Pokud hádáte, že ze sedla zmizel na PCXku tolik kritizovaný "bobík" máte pravdu ;-)
Plusy a mínus
+ Vzhled
+ Jízdní vlastnosti
+ Excelentní brzdy
+ Cena
+ Prodloužená záruka
- Chybějící 12 V zásuvka
- Zapuštěné víčko nádrže
Technické údaje
Motor jednoválec: 4taktní
Obsah: 124 ccm
Výkon: 6,9 kW / 8000 rpm
Chlazení: vzduchem chlazený
Převodovka: automatická C.V.T.
Startování: elektrické
Odpružení: teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy: kotoučová 240 / kotoučová 220
Pneu: 90/90x14” / 100/90x14”
Hmotnost: 122 kg
Objem nádrže: 7 l
Barevné varianty: bílá, černá, šedá, červená
Naše hodnocení: 96%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (11 komentářů)
Jan Douda, 10.5.2016 v 21:44
PCX se, podle mého názoru, s tímto příliš nedá srovnávat
Předně PCX má vodou chlazený motor (větší životnost) s vyšším výkonem. PCX má větší zavazadlový prostor. A u Hondy je to sázka na jistotu kvality. Vzhled je sice subjektivní, nicméně Keeway hezčí není ani náhodou. Výhodou zdá se být cena, ale za podobnou cenu lze koupit Hondu Vision, která je značkovou alternativou s motorem 110, ale prakticky stejným výkonem jako Cityblade, navíc je to Honda, tak koupě nebude riskantní a skútr si bude držet cenu a lépe se případně prodá.
satanachist, 23.10.2015 v 09:32
To mě se skútr líbí a kdybych neměl finanční prostředky na značku, tak klidně bych do něj šel. Jasně, ten výkon není nic extra a asi bych nejezdil takové dálky jako na PCX. Ale měl jsem padesátku Kentoyi a když jsem ji v 8000 km prodával, neměl jsem žádnou poruchu (kromě výměny ventilku, žárovky a pružiny na hl. stojanu). To jsem na ní za víkend dal i 500 km. Takže za mě ANO :-)
Badarala, 23.10.2015 v 09:13
Pan Badarala možná nedisponuje špetkou estetického cítění, ale kdo toto objektivně posoudí? :-) Říkám, jak to vnímám.
Tomu zpracování nemám nějaký důvod nevěřit. Rychlost je pochopitelně menší, když je menší výkon. Popsaným jízdním vlastnostem zase nemám důvod nevěřit. Mouchy byly popsány taky. Spolehlivost ukazuje čas a cením si, že chce redakce skútr získat k dlouhodobému testu.
Prostě mi ten test nepřijde nějak tendenční, proto mě, coby majitele vždy jen značkových strojů (to zminuji, aby bylo jasno, že nijak nehájím konkrétní strojek), pobavily svižné "zuřivé" reakce na tento článek.
Otevřít diskuzi