NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu
Hlavní novinkou tchajwanského Kymca pro letošní rok je skútr NEW Kymco DOWNTOWN 350 i ABS. Nové vydání bestselleru jsme podrobili klasickému redakčnímu testu. Již při prvním seznámení s novým modelem na začátku léta na nás udělal nový Downtown svým ostrým designem a silným motorem velký dojem.
Proto jsme se na klasický test velice těšili. Při prvním seznámení nový Downtown okamžitě zaujme moderním ostřejším vzhledem, zejména přední kapotáž a světlo dokáží vzbudit emoce. Jako celek působí svěžím a velice kompaktním dojmem. Designová zrcátka známá již z XCITINGU celkový dojem jen podtrhují. Efektně vypadají LED parkovací a zadní světla. Hlavní světlomety jsou osazené žárovkami H7. Skútr je pro boj s konkurencí vybaven úsporným a klidným, vodou chlazeným 4ventilovým motorem s elektronickým vstřikováním paliva, který je oproti svému třístovkovému předchůdci nejen výkonnější, ale i úspornější. Motor o objemu 321 ccm dává výkon 22,1 kW (30,1 koní), které jsou k dispozici při 7500 ot/min. Udávaná maximální rychlost je 130 km/h. Kotoučové brzdy na obou kolech jsou vybaveny systémem ABS od firmy BOSCH. Velkorysá je nabídka prostoru pro posádku – dostatek místa pro řidiče, ani dlouhánům nebude činit problém se pohodlně usadit. Velký podsedlový prostor pojme dvě integrální přilby, standardem u Kymca je osvětlení a plynová vzpěra. Otevírá se klasicky pomocí multifunkční spínací skříňky. Ve výčtu úložných prostor pak následují dvě přihrádky před koleny řidiče, vybavené přípojkou USB a 12V zásuvkou. Moderní přístrojová deska je modře podsvícena a poskytuje všechny potřebné údaje – dva tripy, hodiny, voltmetr, venkovní teplotu průměrnou a okamžitou spotřebu. Přepínání je nutné provádět tlačítkem na přístrojové desce. Uvítali bychom pohodlné přepínání přímo na řídítkách. Vychytávkou je prostor pro navigaci včetně jejího upevnění. Víčko nádrže je umístěno mezi nohami řidiče.
Samotná jízda je pak velmi příjemným zážitkem. Díky výborně rozložené váze 192 kilogramů je manipulace se strojem natolik snadná, že bychom subjektivně tipovali váhu skútru max. 150 kg.
Jízda po městě
Kompaktní rozměry, silný motor, rychlé rozjezdy od semaforů, účinné brzdy a praktické úložné prostory - to jsou předpoklady městského skútru pro úspěch mezi silnou konkurencí. Nový Downtown ve všech těchto zmiňovaných disciplínách uspěl na jedničku s hvězdičkou. Na semaforech budete nejen v dané třídě stěží hledat přemožitele. Skútr je úžasně ovladatelný, zavazadla a nákup pohodlně uložíte do velkého podsedlového prostoru. Jediným problémem pohybu ve městě může být jedině dodržování povolené rychlosti, neboť motor má v jakémkoli okamžiku takovou chuť do života, že se jen velmi těžko drží na uzdě. Při parkování navíc přijde vhod bezkonkurenční rozložení váhy, takže postavit stroj na centrální stojan dokáže kdokoli.
Přeborník okresních cest
Jestliže jsme při městském popojíždění nový Downtown chválili, tak pří jízdě za městem musíme chválit ještě víc. Koncovou ceduli Hlavního města Prahy jsme míjeli s obrovským úsměvem. Nové Kymco z legální padesátky či sedmdesátky zrychluje s takovou vitalitou, že se nám nechtělo ani věřit, že stroj pohání motor s pouhými 350 ccm. Ať jedete 80, 100 či 120, při potřebě zrychlení nebo předjetí pomalejšího vozidla stačí jen pootočit plynovou rukojetí a vše je pak otázkou krátkého oklamžiku. Downtown jsme projeli v okolí Slap a naplno si užívali velké množství zatáček. Je až neuvěřitelné, s jakou lehkostí se do nich stroj pokládá a jaké náklony si s ním lze dovolit. Excelentní ovladatelnost nám dovolila na testovací trase potrápit i mnohem silnější stroje. Zkrátka jízda na Downtownu je jedna velká radost. Díky dvojici nastavitelných zadních tlumičů a přední teleskopické vidlice o průměru 37 mm si každý zvolí tuhost podvozku dle potřeby, tedy alespoň řidič. Každopádně celkově je podvozek natolik tuhý, že se ani při jízdě ve dvou nijak nekroutí, takže na chování motocyklu ani moc nepoznáte, že jedete ve dvou.
A jak si jízdu užívá spolujezdec? V této disciplíně musíme udělit novému Kymcu asi největší výtku... tedy co se komfortu týká. Po celou cestu si spolujezdec stěžoval na špatné odpružení, kdy zadní partie a celá záda pocítily sebemenší nerovnost na vozovce a delší cesta po klasických českých cestách se pro spolujezdce stala noční můrou. To je ale bohužel dáno konstrukcí dané kategorie motocyklu.
Jízda po dálnici
Nový Downtown s obsahem motoru 350 ccm se neztratí ani při dálničním cestování. Skútr je schopný bez sebemenšího problému udržovat konstantně tachometrovou rychlost, kopec nekopec. A i při této rychlosti nabízí stále výkonovou rezervu a není problém poměrně rychle dosáhnout tachometrové stopadesátky. To už ale motor točí téměř 9000 ot/min. Nám se podařilo dosáhnout tachometrové maximální rychlosti 160 km/h. Do nějakých 120 km/h překvapivě funguje i čelní plexi. Pro větší cestovatele bychom každopádně doporučili příplatkové větší plexi, které je v seznamu možné příplatkové výbavy.
Brzdy
Vzhledem k velmi svižné jízdě během celého testu jsme samozřejmě prověřili účinnost brzd. Přední WAWE kotouč o průměru 260 mm a zadní WAVE kotouč o průměru 240 mm se vždy s dostatečnou rezervou postaraly o bezpečné zpomalení, navíc se systémem ABS, který zasahoval do jejich činnosti tak akorát přiměřeně. Brzdy nového Downtownu však nebyly tak ostré jako například u loni testovaného Xcitingu 400.
Spotřeba
Nový Downtown 350i ABS si za své služby dle údaje palubního počítače nechal zaplatit 4,2 l na 100 km. Reálná spotřeba zjištěná tankováním "do plna" však k našemu překvapení byla 3,9 l / 100km. Vezmeme-li v potaz styl jízdy, kdy jsme si neustále užívali suveréní zrychlování třistapadesátky, jedná se o výtečnou hodnotu.
Technické údaje
Rozměry (d / š / v / v sedadla): 2250 / 780 / 1310 / 790 mm
Zdvihový objem: 321 ccm (350i)
Přední odpružení: hydraulická teleskopická vidlice
Hmotnost (pohotovostní / celková): 192 kg /357 kg (350i)
Výkon: 22,1 kW při 7500 ot./min (350i)
Zadní odpružení: jednostranná kyvná vidlice, hydr. tlumená (2 tlumiče se seřiditelným předpětím)
Objem nádrže: 12,5 l
Startér: elektrický
Brzdy vpředu: 1 WAVE-kotouč (260 mm ø)
Brzdy vzadu: 1 WAVE-kotouč (240 mm ø)
Maximální rychlost: 130 km/h (350i)
Spojka: odstředivá
Motor: jednoválcový, kapalinou chlazený 4takt se 4ventilovou technikou a vstřikováním paliva
Převodovka: bezestupňový variátor
Pneumatiky vpředu a vzadu: 120/80-14 a 150/70-13
Plusy a mínusy
+ výkonný motor
+ nízká spotřeba
+ úložné prostory
+ výbava
- cena
- pohodlí spolujezdce
Závěr
Týden v sedle tchajwanské novinky NEW Downtown 350i ABS nám přinesl neobyčejné zážitky. Nový Downtown nečekaně překvapil snad ve všech disciplínách. Za cenu 140 tisíc korun dostanete skútr se všemi nej - výkonný, rychlý, úsporný, pohodlný a praktický. A také moc hezký. Dle našeho názoru se jedná o nejlépe jezdící Kymco současnosti. V naší redakci jsme jej ohodnotili vysoko 98 %. Dvě procenta jsme strhli za vyšší cenu. Pokud vás nový Downtown zaujal a nemáte na něj potřebné řidičské oprávnění, nezoufejte, Kymco bude nabízet tento stroj také v provedení 125 ccm! Sečteno podtrženo - nový Downtown 350i ABS souhrnem svých vlastností představuje absolutní vrchol mezi skútry ve své třídě. Díky sportovním jízdním výkonům, vynikajícímu chování v zatáčkách a nízkou spotřebou paliva se nový Downtown ABS hodí do města, ale i na větší vzdálenosti a dlouhé výlety.
Naše hodnocení: 98%
Související články
Nákup "Maxíka" aneb první kilometry v sedle ...
Když jsem se loni v srpnu konečně odhodlal a vrátil jsem se do jedné stopy nákupem Hondy SW-T400, předpokládal jsem, že kilometry budou přibývat, tak rychle jako rostou houby po dešti. Tak rychle to bohužel není a plánované výlety po naší krásné vlasti zhatila pandemie a ten hajzlík jménem...
QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC
Koncem května letošního roku naše redakce měla možnost zúčastnit se slavnostního představení horké novinky švýcarské společnosti QUADRO - nového Quadra 4, které se konalo v německém Weidenu. Již tehdy v nás uvedená novinka během několika málo najetých kilometrů zanechala velký dojem. Nyní po...
KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST
Náš dlouhodobý maxitest skútru KYMCO K-XCT 300i se pomalu ale jistě přehoupl do druhé poloviny a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7 000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky KYMCO na českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže...
Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí
Když vyslovíte "Piaggio", vybaví se našinci 3 věci: skútr, Vespa a Tříkolka neboli Piaggio MP3. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet poslední jmenovaný stroj ve verzi "Business", která nám byla zapůjčena spolu s příplatkovou výbavou čítající velké cestovní plexi a přídavný kufr s víkem v...
Kymco Xciting 400i ABS
Tchajwanský výrobce skútrů KYMCO přivedl na svět model XCITING v roce 2005 a vstoupil tak hned do královské třídy s objemem 500 cm3. O pár let později následovaly další objemové verze 250 a 300 cm3. Zejména s "třístovkou" slavil XCITING velké prodejní úspěchy, takže když jsme si na loňském...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (6 komentářů)
Petr 5, 22.7.2016 v 13:57
Dobrý den!
V recenzi píšete,že dobrou vychytávkoju je prostor pro navigaci a její upevnění.Co je tím vlastně myšleno?
Díky za odpověď.
ok8, 14.1.2016 v 10:17
Hm, takže ještě pár upřesnění, jelikož vy si to z hlavy už nepamatujete:): DT 300i má 188 kg, max výkon při 7750 ot., 29Nm.
Tahle recenze mi spíš připomíná marketingový článek, ale budiž. A nepopsali jste plno věcí.Nový model hlavně řeší 7 much, který má starý. Na čumáku taky nevidím nic "sexy". Ovladatelnost bude stejná, samico, protože konstrukčně tam není důležitýho novýho. Nejvíc tedy ale nový zájemce nasere cena :)
samíc, 24.10.2015 v 22:22
Starý Downtown má 21,9 kW při 8500 ot. ☺ Nový Downtown je hravější, lépe ovladatelnější a má lepší akceleraci. A hlavně má lepší dizajn.
Otevřít diskuzi