Kymco Agility City+ 125 - samostatný test
Když jsme loni na podzim převzali k testu zcela nové Kymco Agility City+, těšili jsme se na zbrusu nový skútr a nové zážitky. Bestseller, jakým "stará" Agilitka bezpochyby byla, nahradil nový, modernější a propracovanější model s označením "PLUS". Byla modernizace Agilitky krok správným směrem a nebo šláplo Kymco s "pluskem" vedle? Posuďte sami....
Jedním z nejrozšířenějších modelů od tchajwanského Kymca byla na našem trhu stará dobrá Agilitka. Skútr o objemu 125 ccm se však pro rok 2015 dočkal výrazného faceliftu.
Nový design, nový motor a vlastně zcela přepracovaný skútr! Přesně taková je novinka s označením Kymco Agility City+ 125. Stejně jako starší sourozenec je i "plusko" postaveno na velkých kolech. Poněkud rozporuplně ale působí fakt, že zadní kolo má palců 14, kdežto přední 16. Rozdíl je patrný na pohled a nastává tak otázka, proč tomu tak je. Pokud čekáte nějakou "fundovanou" odpověď ve stylu protože skútr tak lépe drží stopu, méně žere atd., musíme vás zklamat. Zkrátka a dobře je to tak.
Přední masce dominuje velký světlomet poskytující dostatek světla i při jízdě v noci nebo brzkých ranních hodinách. Na první pohled tedy žádná změna, ale stačí pohled číslo dvě a hned je jasno. Skútr využívá nově LED technologii a to je zatraceně dobrá zpráva! Dalším kladem je sedlo, které dostalo nový a mezi námi výrazně pohodlnější tvar. Po usednutí do něj však zápory převažují nad klady. Zrcátka jsou sice bez větších či menších vibrací, ale ať jsem je nastavoval jakkoliv, viděl jsme si vždy jen a jen ramena. Ovládání na řídítkách je klasické, ale přece jen u modernizovaného modelu bych očekával minimálně automatická světla. Kdeže.
Kladně lze naopak hodnotit novou přístrojovku, která dostala palubní počítač ukazující nejen digitální hodiny a datum, ale i odjeté kilometry, dobu do další servisní prohlídky atd. Pro každou informaci je však nutné stisknout tlačítko, a tak jsme se spokojili s nastavenými hodinami. Až by se chtělo napsat, když něco dělám, tak pořádně! Naprostou změnou u Agilitky je umístění víčka nádrže, které nově nenajdete pod sedlem, ale před levým kolenem. Větší podsedadlový prostor je zajisté plus, ale.... Víčko není na pružině, jako je tomu u konkurenčních srojů, ale vyndávací, přičemž chybí jakýkoliv odkládací prostor. Díky umístění hrdla nádrže došlo ke zmenšení uzamykatelného kastlíku pod řídítky. Ten je sice vybaven 12V zásuvkou, ale díky miniaturním rozměrům ho při nabíjení GPS navigace prostě a jednoduše nezavřete. Zamrzí i absence multifunkční skříňky zapalování. Agilitka má zapalování klasické a i pro otevření podsedadlového prostoru je nutné použít "klasický" zámek.
Podsedadlový prostor je pak díky absenci nádrže o něco větší, ale integrálku do něj stejně nedostanete. Popravdě i u jetky to bylo jen tak tak, ale nakonec se povedlo. Krom helmy pojme prostor pod sedlem i povinnou výbavu v podobě nářadí, motolékárničky, výstražné vesty a ještě zbyde místo pro pár dalších maličkostí.
Po designové stránce nás tedy "plusko" nijak zvlášť neuchvátilo, ale jak na tom budou jízdní vlastnosti? START probíhá klasickým způsobem, stiskem brzdy a tlačítka startéru. Motor se probouzí k životu takřka okamžitě a spokojeně si "přede". Maximální rychlost je dle výrobce 85 km/h, což je ve srovnání se starším modelem opět horší údaj o celých 5 km/h.
Skútr nám byl zapůjčen ještě v tzv. syrovém stavu, ale horší výkon a menší maximálka byla patrná i teď. Motor nabízí menší výkon i papírově, o 0,4 kW, přičemž váha stoupla ze 123 kg na 131 kg. Kotoučové brzdy umístěné na obou kolech tak nemají sebemenší problém s bezpečným zastavením nové Agilitky.
Samotné jízdní vlastnosti pak lze hodnotit jedině kladně. Poměrně nízká váha, velká kola a dobré odpružení dělají z "pluska" ideální stroj pro každodenní dojíždění do práce a z ní. Neubráníme se však srovnání s původním modelem, který hodnotíme minimálně o jeden level výš! Je to snad poprvé v historii, kdy faceliftovanému modelu udělujeme horší hodnocení než modelu původnímu, ale je to tak. Konečný verdikt tak nezachrání ani spotřeba, která se v případě "pluska" ustálila stějně jako u staršího sourozence na 3 l/100 km. Ve prospěch klasické "Citiny" hovoří i cena, která je o 3000,- Kč levnější.
Rozhodně netvrdíme, že "plusko" je špatným skútrem, ale pakliže se jedná o novější a modernější model, čekali jsme o fous, dva a možná i tři více. Naše hodnocení je pak nekompromisní!
Technické údaje:
Typ motoru: Vzduchem chlazený 1-válcový 4-taktní motor
Zdvihový objem: 125 (ccm)
Výkon: 7/7500 (kW/ot. min.)
Kroutící moment: 6,6/7500 (Nm/ot. min.)
Max. rychlost: (homologace) 85 (km/h)
Brzdy vpředu: Kotoučové
Brzdy vzadu: Kotoučové
Brzda parkovací: Ne
Hmotnost pohotovostní/celková: 131/273 (kg)
Celková šířka: 705 (mm)
Celková výška: 1250 (mm)
Celková výška sedadla: 780 (mm)
Objem palivové nádrže: 7 (l)
Startér: Elektrický a nožní
Velikost předního kola: 100/80 - 16
Velikost zadního kola: 120/80 - 14
Brzdové páčky stavitelné: Ne
Světlo přední: Halogenové
Boční stojan - policajt v základní výbavě
Zámek řízení: V základní výbavě
Převodové ústrojí: Variátor
Pérování vpředu: Hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu: Zadní kyvná vidlice hydraulicky tlumená
Celková délka: 2050 (cm)
Naše hodnocení: 79%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (3 komentáře)
ROBOTOX, 17.3.2015 v 06:50
Pořád stejnej čínskej motor GY6 (kterej používaj jak nejlevnější padesátky tak 125), nic moderního. Nevím proč je Kymco proti jiným asijským skútrům tak vyzdvihováno fo nebes... Není to o nic vybavenější nebo kvalitnější jenom dvojnásobně tak drahý...
Marléna, 6.3.2015 v 11:28
Teď vidím, když jsem se znovu podívala, že krouťák je jen 6,6 Nm - to je docela tragédie.
Marléna, 6.3.2015 v 11:26
Skútr docela slušný. V údajích je chyba - v textu vzadu kolo 14 palců, v tabulce 16. Menší kolo vzadu je podle názoru blondýny proto, aby se zvětšil protor pod sedlem a vešla se tam helma. Nenadchl mě taky výkon a točivý moment - 7 kW a 8 NM je málo, zřejmě kvůli emisím šli dolů. Škoda!
Otevřít diskuzi