Kymco Like 125. Tchajwanská Vespa
Kymco, přední tchajwanský výrobce čtyřkolek a skútrů, se v pátém roce fungování na našem trhu aktuálně drží na čtvrté pozici v počtu prodaných kusů. K té mu pomáhá i letošní novinka, italsky tvarovaný skútr Like nabízený ve verzích 50 a 125 cm3. Otestovali jsme tu silnější.
Kymco, přední tchajwanský výrobce čtyřkolek a skútrů, se v pátém roce fungování na našem trhu aktuálně drží na čtvrté pozici v počtu prodaných kusů. K té mu pomáhá i letošní novinka, italsky tvarovaný skútr Like nabízený ve verzích 50 a 125 cm3. Otestovali jsme tu silnější.
První věcí, kterou člověk na novém motocyklu hodnotí, je design. Ten se u Liku rozhodně povedl. Inspiraci hledal italský designér Massimo Zaniboni ve své domovině a u skútrů, které se pro tento druh vozítek staly synonymem. Chromová zrcátka, relativně jednoduché, ale zato funkční tvary, světlo na řídítkách a široký zadní blatník. Vespa zůstane Vespou, ale v tomto případě se vyznavač retra stydět nemusí. Retrostyl ve spojení s barevnými provedeními je přesně to, co dává Liku jeho osobitost.
Do města
Město je přesně to, pro co je Like určen. Dojíždění ze třicet kilometrů vzdáleného satelitního městečka pro milionáře asi nebude to pravé ořechové. Vyzkoušel jsem to (bohužel jen tu jízdu, ne být milionářem) a nemožnost natáhnout si při delší jízdě nohy, byť jen o kousek, mi po čase trochu vadila.
Jakmile jsem se ale dostal do města, začaly se projevovat silné stránky tohoto ,,Tchaj-Itala", posaz tady potřebujete přesně takovýhle akčnější. Like potěší svou praktičností - mezi nohama není středový tunel a v klidu si tam uložíte tašku s nákupem nebo batoh, před sebou máte ještě schránku na doklady s 12V zásuvkou. Nádrž o objemu 6,5 litru je umístěna pod sedlem, čímž se u celkem malého skútru musí zmenšit podsedlový zavazadlový prostor. Integrálku sem nenacpete, ale tento problém pořešili u Kymca jednoduše - v základu dostanete k Liku topcase, kam toho už poskládáte celkem dost.
Brzdy na blondýny
Jednou z nedocenitelných věcí v městském provozu a neustálém motání se v kolonách jsou kvalitní brzdy. Tady soudruzi z Tchajwanu neudělali jedinou chybu. Do kotoučů o průměru 220 mm vpředu a 180 mm vzadu se brzdy zakusují s takovou chutí, že to napoprvé člověka až zaskočí. Prostě skvělá zbraň proti telefonujícím blondýnám za volantem obrovského Mercedesu, chvátajícím na přilepení umělých nehtů...
Obratně
Motoricky není Like žádný závoďák, ovšem na svižný odpich z křižovatky jeho sedm kilowatt výkonu bohatě stačí. Také udávanou maximální rychlost 85 km/h překročíte celkem snadno, tedy alespoň podle údajů na pěkném rychloměru.
Podvozek též není špatný, ale určité výhrady bych měl. Do zatáček jde Like díky 12palcovým kolům velice ochotně, s ničím se nemusíte prát a při kličkování v koloně oceníte velký rejd. Provozní hmotnost 121 kilo je snadno zvladatelná i pro drobnější část něžného pohlaví (a nejen pohlaví), která ocení i výšku sedla 780 mm. Bohužel, když se dostanete na ulici osazenou dlažebními kostkami místo asfaltu, Like vás celkem pěkně naklepe. V tomto případě bych ocenil aspoň trochu měkčí nastavení tlumičů.
Nejen pro laiky
V celkovém součtu je Kymco Like 125 zajímavým kompromisem italského retrodesignu a ceny blížící se čínské ,,konkurenci nekonkurenci". Dílenským zpracováním se řadí, jak je u tchajwanských výrobků zvykem, značně nad Číňany, ale ještě pořád kousek pod Italy a Japonce. Je-li pro vás rozhodující poměr cena/výkon, pak by vás Kymco Like rozhodně mělo zaujmout, ať už jste laik (nebo vlastně Like?), anebo jen hledáte alternativu k velké motorce, určenou k dojíždění do práce.
Výkřik
Vespa zůstane Vespou, ale v tomto případě se vyznavač retra stydět nemusí. Je-li pro vás rozhodující poměr cena/výkon, pak by vás Like rozhodně měl zaujmout.
Verdikt
motor: 6/10
podvozek: 6/10
brzdy: 10/10
ovladatelnost: 8/10
město: 7/10
cestování: 4/10
sport: 6/10
spolujezdec: 6/10
výkon/cena: 8/10
text: Martin Houška
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi