SYM CROX 125 - offroad s variátorem
Ne každý skútr je primárně určen do města. SYM CROX 125 je postaven ve stylu offroad, díky čemuž zvládne nejen městské a příměstské silnice, ale bát se s ním nemusíte ani do terénu. Vzhled je věc jedna, ale jak se ukáže CROX ve skutečnosti jsme se pokusili zjistit při týdenním testu, během něhož jsme v jeho sedle najeli skoro 400 km doslova cestou necestou.
SYM CROX 125 toho s "běžným městským" skútrem moc společného nemá. Variátor, podsedadlový prostor a možná ještě pár dalších drobností, ale tím veškerá podobnost končí. Naopak terénní pneumatiky, offroadové kryty řídítek, vidlice opatřené prachovkami a hlavně odvážný design řadí Croxe do zcela jiné kategorie. SYM však velmi dobře věděl, co dělá, když "pustil" CROXE do výroby. Jeho cílovou skupinou je mladá generace, která ocení nejen jeho vlastnosti, ale především jeho vzhled. Tady CROX prostě boduje na celé čáře.
Moderní design a skvělé zpracování je vidět na první pohled. Celkový dojem dokonalosti pak kazí jen plastový kryt vzduchového filtru, jehož sváry na nás působí poněkud prapodivně. Je to však jediné méně zdařilé místo na celém skútru. Zepředu naopak zaujme dvojice světlometů, které jsou trochu neobvykle umístěny nad sebou. Spodní světlo využívá LED technologii, zatímco horní světlo je klasické. Blinkry jsou zapuštěny do hran karoserie, takže esteticky hodnotíme za jedna. Stejně však hodnotíme i jejich viditelnost. Tady se dá napsat jediné - při výrobě Croxe se přemýšlelo. Funkčnost a estetika tu jdou ruku v ruce.
Po usednutí do sedla prošitého červenou nití, jehož polstrování lze zhodnotit jako velmi dobré, nás příjemně překvapil i prostor na nohy. Díky absenci středového tunelu a předkoleního kastlíku nabízí CROX i přes své menší rozměry dostatek prostoru. Problém tak nebudou mít ani osoby s výškou přes 190 cm.
Víc než kladné hodnocení si pak zaslouží přístrojová deska, která je plně digitální a nabízí všechny potřebné informace včetně hodin. Za bonus navíc lze považovat možnost výběru podsvícení až ze 16 barev. Trubková neoplastovaná řídítka pak ke skútru ve stylu offroad tak nějak patří. Ovládání na řídítkách je klasické, i když popravdě zamrzí absence automatického svícení. Naopak další plusové body sbírá CROX za již zmiňované kryty rukou a parkovací brzdu v podobě páčky u levé rukojeti, díky níž zablokujete páčku brzdy. Jednoduché a praktické zároveň.
Skříňka zapalování je multifunkční, což znamená, že díky ní nejen nastartujete skútr nebo uzamknete řídítka, ale zároveň otevřete podsedadlový prostor. Absence předního kastlíku je nahrazena klasickým háčkem, který má v tomto případě daleko větší smysl. Nebyl by to však CROX, aby nenabídl inovaci v podobě háčků dvou. Ten první je umístěn klasicky pod řídítky, zatímco ten druhý je pod špičkou sedla a je určen pro zavěšení helmy.
Pod sedlo se vejde jak otevřená, tak i integrální helma. S vyklápěčkou jsme ale nepochodili. Světlo zde budete hledat marně, ostatně díky velikosti kufru není ani potřeba, ale najdete zde pojistku proti nenechavcům. To, jak funguje, si ale necháme pro sebe. Přece jen nechceme vyzradit vcelku jednoduché, ale o to víc praktické řešení, které mohou majitelé CROXE spokojeně využívat.
O pohon skútru se stará zbrusu nový vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s keramickým válcem o obsahu 124,6 ccm a výkonu 6,5 kW/7 500 otáček za minutu. Ten dokáže CROXE rozpohybovat až za hranici 105 km/h. Díky využití keramického válce bylo docíleno snížení tření a tím i snížení spotřeby paliva. Ta se po celou dobu našeho testu pohybovala pod 3 l/100 km, přičemž ale zdůrazňujeme, že skútr nám byl zapůjčen nový a nezajetý! V první polovině testu jsme tak CROXE nijak nehonili, zato v druhé půlce jsme mu dali pořádně do těla.
SYM CROX 125 není žádný závoďák a ani si na to nehraje. Jeho silnou stránkou jsou jeho terénní schopnosti. Brzdy v kombinaci bubnu a kotouče dělají svou práci na výbornou, ale přesto si myslíme, že kotouče na obou kolech by si skútr zasloužil.
Jízdní vlastnosti hodnotíme opět pozitivně. Skútr se velmi snadno ovládá, k čemuž přispívá i jeho nízká hmotnost (108 kg). Dobře naladěný podvozek spolu s "balonovými" pneumatikami tlumí nerovnosti, ať už se jedná o kostky či retardéry ve městě nebo kořeny v lese. SYM CROX se proplete nekonečnou kolonou aut stejně snadno, jako projede lesní cestou plnou bahna. Příjemnou cestovní rychlostí pro CROXE je 70-80 km/h, problém nemá ani s táhlým stoupáním, kde ale počítejte s maximálkou jen okolo 60-70 km/h.
SYM CROX 125 je pro letošní sezónu k dostání jen ve dvou barevných kombinacích, a to námi testované modré a poněkud usedlejší bílé. Barva je ale věcí vkusu, tak se rozhodně nenechte naším názorem nijak zviklat.
Závěrem lze SYM CROX jednoznačně vyzdvihnout. Jeho klady převyšují nad negativy, a to jsme ještě neskončili. SYM CROX je totiž opatřen cenovkou menší než 42 000,- Kč a je na něj poskytována 3letá záruka! Nebýt chybějícího kotouče na zadním kole a horšího zpracování plastového krytu u vzduchového filtru, nebylo by vlastně ani co kritizovat. Nás CROX v redakci opravdu příjemně překvapil a tomu odpovídá i naše hodnocení.
Spolu se změnou designu našeho portálu jsme odstartovali i soutěž o 3 GPS navigace Lark a slíbili vám spoustu překvapení. Jedno z těch větších překvapení je zřízení naší redakční garáže, kde v současné době parkujeme jen Kymco K-XCT 300i. Co říkáte na CROXE v našich barvách? Má rozšířit náš vozový park právě on? Napište nám váš názor!
Foto: www.skutrportal.cz, www.nevimagroup.cz
Naše hodnocení: 92%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (1 komentář)
Lubik, 8.10.2014 v 13:18
To se musí vidět asi na živo :D
Otevřít diskuzi