Keeway Silver Blade 125 - maxík s malým obsahem
Nestává se často ... vlastně stalo se to úplně poprvé, abychom si odvezli skútr k testu rovnou z výstavní plochy. Jako každý rok, tak i letos se stal březen svátkem pro všechny milovníky jedné stopy. V Brně odstartovala mezinárodní výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství MOTOSALON a v Praze v téže době probíhal už 18. ročník tradičního MOTOCYKLU. Naše redakce nemohla chybět ani na jedné z nich a právě z MOTOCYKLU jsme si odvezli jeden ze skútrů, a to navíc před zraky všech návštěvníků!
Nebudeme vás nijak dlouze napínat. Naším "vyvoleným" se stal skútr čínské produkce s originálním názvem Keeway Silver Blade 125. Hned na začátek je potřeba si přiznat, že čínské skútry se v našich končinách přílišné oblibě zrovna netěší, takže proč Silver Blade?
Jedním z důvodů je bezpochyby vzhled. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Keeway Silver Blade je pořádný lhář. "Stopětadvácu" by pod mohutným tělem hledal asi málokdo a na "čínu" by vsadil jen ten největší snílek. Ve skutečnosti je ale vše jinak. Keeway je prémiová značka koncernu Qianjiang Group, který ročně vyrobí víc jak 1 200 000 strojů, a Silver Blade je vlajkovou lodí této značky! O kvalitě zpracování je pak zcela zbytečné se tu bavit. Všechny plasty lícují, vše pasuje, nikde nic nedrnčí ani nerezonuje a palubní počítač dodává tolik informací, že i zkušený pilot Boeingu by měl co dělat.
Přední kapotáži dominuje velký dvojitý světlomet, díky kterému se nemusíte bát cestovat ani za tmy. LED blinkry (jak jinak, jsme přece v roce 2014) nikde nevyčnívají, ale jsou zasazeny velmi vkusně přímo do kapotáže. Naše obava, zda budou dobře vidět díky jejich zapuštění, se ukázala jako zcela lichá. LED technologie totiž funguje opravdu na výbornou. Mezi kapotáží a předním plexi štítem má Keeway nezvyklou mezeru, která ale dělá jeho vzhled nezaměnitelným a jedinečným. K funkčnosti plexi, které není ani velké, ani malé, pak není co dodat. Při pohledu z boku by nezaujatý pozorovatel hádal obsah minimálně 400 ccm a pohled na "zadek" dává pocit první třídy, alespoň co se designu týče.
Po usednutí do sedla nastává první "ALE". Se svými 185 centimetry se na skútr vejdu naprosto v pohodě, ale můj bezmála dvoumetrový kolega má problém se tam naskládat. Ač působí Silver Blade mohutným dojmem, pro dlouhány ho tak doporučit nelze. Posez samotný ale hodnotíme spíše kladně. Sedlo je prostorné pro řidiče i spolujezdce a díky tvaru a použité vycpávce z něj zadek bolet nebude ani při delší cestě.
Přístrojovka je analogová s malým digitálním displejem. Právě onen displej si zaslouží jak velkou pochvalu, tak velkou kritiku. Analogový je otáčkoměr i tachometr a svou práci odvádí na 110 %. Ač je to těžko uvěřitelné, tachometr se takřka přesně shodoval s naší navigací! Modře podsvícený displej zobrazuje hodiny, okolní teplotu, stav paliva, odjeté kilometry a spustu dalších informací, za což mu patří obrovské plus. Mínus pak udělujeme za jeho velikost, protože studovat tyto informace při jízdě prostě a jednoduše nejde.
Mírné zklamání pak působí příruční uzamykatelná schránka pod řídítky. Dle velikosti dvířek bych tipoval obsah minimálně okolo 5 l, ale opak je pravdou. Do kastlíku se vejde mobilní telefon, peněženka, a to je vše. Za škodu považuji i absenci 12V zásuvky, která by v uzamykatelné schránce byla víc než logická.
Na náladě mi příliš nepřidá ani úložný prostor pod sedlem. Tam se sice dostanu pomocí multifunkční skříňky zapalování, což s povděkem kvituji, ale integrálku se mi tam umístit prostě a jednoduše nepodařilo. Problém podsedadlového prostoru není velikost (rozumějte šířka), ale jeho hloubka, díky které se tam pohodlně umístí jen jetka. Pro uzavření sedla je navíc nutné vyvinout poměrně dost síly, takže nic pro něžné pohlaví.
Chuť mi rozhodně spraví jízda. Brzda a tlačítko startéru probouzí Silver Blada k životu jako osvědčené zaklínadlo. V době převzetí svítila na tachometru krásná 0, takže zajíždíme. Necháváme skútr ohřát a po chvilce vyrážíme. Skútr sice nevystřeluje jako raketa, ale ochotně vyráží vpřed. První poznatky jsou kladné. Zrcátka, ač designová, poskytují velmi dobrý přehled o dění za vámi, sedlo je pohodlné a podvozek dobře naladěn. Výstražné blinkry jsou pak jen příjemnou třešničkou na dortu. Křest ohněm však Silver Blada teprve čekal. Cesta přes Jílové u Prahy se dá právem považovat za trať když ne offroadovou, tak za cestu přinejmenším životu nebezpečnou. Asfalt tu člověk skoro nevidí, zato výmolů, děr, retardérů a kanálů je tu bezpočet. Kupodivu musíme přiznat, že skútr to zvládá s naprostou lehkostí. POZOR, netvrdíme, že cesta po takové silnici je příjemná, ale Keeway to zvládá na 1-.
Poté, co se na tachometru objevila informace o odjetých 100 km, bez rozpaků bereme za plyn a zkoušíme, co to dá. Silver Blade nijak neprotestuje a ručička se zastavuje až těsně za hranicí 100 km/h. Připomínáme, že se jedná o syrový/nezajetý stroj, takže po zajetí se dá předpokládat maximálka okolo 105 - 110 km/h. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, kterým nelze vytknout zhola nic ... snad jen chybějící ABS, které je ale ve třídě 125 ccm jevem spíše ojedinělým.
Velmi zajímavým údajem pro nás v redakci byla spotřeba. 155 kg těžký a nezajetý stroj, který jsme při testech rozhodně nijak nešetřili, si vzal jen 3 l/100 km. Díky 12l nádrži tak pumpu budete vyhledávat spíše sporadicky.
Závěrem
Za cenu 66 900 Kč obdržíte maxíka mezi 125 skútry, který nabízí dostatek pohodlí a výkonu i při nějakém tom výletu mimo město. Zajímavý design navíc dělá ze Silver Blada skútr takřka nepřehlédnutelný. Pro toho, komu tento skútr učaroval, ale obsah 125 ccm je málo, máme dobrou zprávu. Pořídit si ho můžete i ve verzi 250 ccm.
Technické informace:
Motor | jednoválec 4-taktní |
Obsah | 124,6 ccm |
Výkon | 8,9 KW / 8 250 rpm |
Chlazení | vodou chlazený |
Převodovka | automatická C.V.T. |
Startování | elektrické + nožní |
Odpružení | teleskopické / kyvná vidlice |
Brzdy | kotoučová / kotoučová |
Pneu | 120/70x14 / 140/60x14 |
Hmotnost | 155 kg |
Objem nádrže | 12 l |
Barevné varianty | černá |
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi